donderdag 29 juni 2023

Even vasten en kalm aan

 Ik ben even gestopt met eten. Nee je hoeft niet te schrikken maar de pijn, de verkramping en de vermoeidhei loepen de spuigaten uit. Met andere worden ik voelde me af en toe hondsziek.Ik was bij de dokter geweest en die darm doet het gewoon niet meer zoals hij het moet doen.  Om de boel weer op orde te krijgen even vasten en langzam aan weer beginnen met vezelarm eten.  Toen ik voor hetzelfde zeker wel twintig jaar  geleden in het ziekenhuis kwam te liggen was de genezing ook op de zelfde manier geregeld . Daarna wel altijd en regelmatig pijn en last maar de laatste vijf jaar is het wat ellende betreft wat rustiger geworden maar nu speelt het al weken weer op en ik hoop binnenkort toch weer in wat rustiger vaarwater terecht te komen. En na niet eten gisteren merk ik nu het verschil al. Dus kalm aan en hoopgevend. 

En het aparte is dat ik dan ook meteen weer zin begin te krijgen in het doen van dingen die ik graag doe.  Dat alleen is al de moeite van het vasten waard. En ik moet zeggen dat ik helemal geen behoefte heb om wat te eten. 




8 opmerkingen:

  1. Veel sterkte, Elly, wat naar dat het fysiek zo tegen zit. Maar ook wat fijn dat je zelfs nu wanneer het slecht gaat zin hebt om dingen te doen. Ik las je reactie op mijn blog. Ik ben blij met je reactie. Schrok er wel van dat je zo beperkt bent op het moment. Ik ga nu wat vaker naar de stad is mijn verwachting. Wanneer je lievelingsplekjes hebt en je wilt eens zien hoe het er nu uitziet maak ik graag foto's voor je. Laat het maar weten. Fijne dag, Elly, ondanks alles

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Geri wat lief. Ik vind juist die oude fotootjes die je erop zette erg leuk mnet betrekking tot het nieuwe. . De nieuwe dingen zou ik graag zelf willen gaan bekijken. Wie weet kom ik er hopelijk toch deze zomer nog een keer aan toe. En als dat niet zo is heb ik daar geen problemen mee. Er zijn meer dingen die ik graag doe en waar ik nog volop mogelijkheden voor heb.

      Verwijderen
  2. Oh Elly, wat naar. Ik heb ook niet zulke gewone darmen, dus kan er wel iets in herkennen. Hopelijk komt met vasten alles weer tot rust. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je meteen al wat resultaat boekt en weer zin krijgt om bezig te zijn. En intermittend fasting?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is toch bedoeld om af te vallen en dat hoef ik niet. Weeg net geen 60 kg. Nee ik denk dat ik bij zon opvlamming even moet vasten vervolgens ppap vla en daarna vezelarm. Ik heb zojuist weer een beetje macaroni gegeten zonder groenten hopelijk blijft het rustig. Die groenten komen wel weer als het echt beterblijft gaat

      Verwijderen
  4. Je schreef er al eens eerder over. Het lijkt me een verschrikking, die niet meewerkende darmen. Wat een geluk dat je goed eetadvies hebt gekregen. Er zou meer onderzoek naar de werking van de darmen moeten worden gedaan. Ik heb daar eens een rapport van een Utrechtse Universiteit over gelezen. Maar kennelijk is het niet lonend dat onderzoek te starten en dan ook met een medische oplossing te komen. De meeste mensen krijgen nu nog steeds te horen dat zelf maar eens moeten kijken waar ze slecht op reageren. Kennelijk zijn er veel varianten op de kwaal.
    Hoe dan ook, ik hoop dat het snel beter met je gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja het lijkt soms schrikbarend hoe weinig info je krijgt. Er sorden zelfs stoma's gezet die uitkomst bieden . Vandaag is het in ieder geval een stuk beter.

    BeantwoordenVerwijderen