vrijdag 4 februari 2022

De versluiering van waarheid.

 Regelmatig worden de poten onder mijn stoel weggezaagd. En at kan heel vervelend zijn maar is ook een heel goed teken. Dat betekent dat ik weer eens in een valkuil ben getrapt en dacht  denk dat ik iets wist. Nou nou poehpoeh.

Met veel stelligheid had ik het over  werkelijkheid en waarheid en beweerde dat waarheid niet bestond. En dat plaatje is aan herziening toe. Daar ga ik me nog eens goed mee uiteenzetten want ik heb andere  perspectieven en iedeën daarover die ik eigenlijk wel wist maar even nhad verdonkeremaand. Er lag als het ware een sluier over. . Maar er vielen  ook weer nieuwe kwartjes   Het is heel goed om daar weer eens even gedegen mee aan de slag te gaan. 

Wat eruit komt weet ik nog niet ook al zijn er wel weer allerlei handreikingen die ik kreeg van uit het Boehddistisch perspectief maar ook uit de christelijke mystiek. Ik kom er later wel weer eens op terug.


Intussen laat het wel zien dat dit echt mijn eigenwijze blogje is dat ook ik aan veranderingen doorlopend blootsta en me daar aan over wil geven. Alles is doorlopend aan verandering onderhevig. Gelukkig wel.  Maar dat op zich is dan ook een waarheid. Alles veranderd doorlopend en er is niets gemanifesteerd  dat gelijk blijft aan zichzelf. Het is altijd een product van oorzaken en omstandigheden.  Tja en daar begint een tipje van de sluier op te lichten over waarheid. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten