maandag 24 april 2023

Biertent en boekenlinks






 Dit weekend ben ik eerst bezig geweest met het downloaden van boeken. Ja inderdaad. Via de cursussen kwam ik het boek tegen van Eveliyn Underhill 'Praktische mystiek'.

https://www.globalgreyebooks.com/evelyn-underhill-books.html


Ik herkende het  toen het ter sprake kwam want het staat in mijn boekekast. Ik herinner me dat ik het beel boeiend vond en mooi om te lezen. Maar helaas, lezen kan ik het niet meer. Ik moet het nu van Ebooks hebben die kan ik met net  zulke grote letters  lezen als ik wil.. Maar ik ging op zoek op internet en daar vond ik een schat aan klassiekers en andere boeken waar geen copyright meer op zit, Ook vijf boeken van Plato waar ik nu ook een cursus over volg en er zijn meer boeken te vinden voor de liefhebber evenals het boek  The light of Asia, een mooi poëtische werk over het leven van de Boeddha waar ik allang naar op zoek was.  Jammer genoeg alles in het engels maar met het pennetje bij de hand waarmee ik woorden die ik even niet weet kan vertalen kom ik een heel eind.  En zo rommelen we maar aan. 

https://www.globalgreyebooks.com/light-of-asia-ebook.html

Wat boeken betreft ban ik altijd erg hebberig. Langzamerhand groeit mijn verzemling E books en het mooie is dat ik die overal mee naartoe kan nemen. Ze zijn ook nog eens gesynchroniseerd op telefoon en tablet dus ideaal.  Maar ik moet eerlijk bekennen, ik krijg ze waarschijnlijk allemaal voor mijn dood niet meer uit. Maar met sommige juweeltjes ben ik heel gelukkig. 


Trouwens er zijn op inteernet nog veel meer boeken te vinden het is even zoeken maar op de volgende link lun je ook Nederlandstalige oude boeken vinden. 

https://www.gutenberg.org/ebooks/8920

Dit is de link voor het zelfde boek van Edwin Arnold dat je via de gutenberg site kunt downloaden. Maar als je daar  verder zoekt kun je ook op Nederlandstalige pagina's belanden. 


En we zijn onderweg geweest naar Dronten want kleinzoon gaf nog een feestje voor zijn verjaardag. Hij werkt op een biologisch akkerbouw bedrijf en daar in een enorme schuur met allerlei landbouwwerktuigen stond ook nog eens een mobiele bier tent een compleet bruin cafe op wielen. 

Ik had onderweg al zo genoten van de prachtige wolkenluchten boven het uitgestrekte lplatte land. Een feest om onderweg fotootjes te maken.  


En dan ook nog eens zo'n mooi bedrijf te zien met die enorme werktuigen. 









En dan vanmorgen weer lekker aan de gang met schilderen. Gelukkig is het regenen opgehouden. 

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat je de boeken van jouw belangstelling ook in E-vorm vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doenig weekend. Heerlijk rustig aan vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Steeds weer een inspiratie voor mij! Hoop snel weer 'schilderwerk' van je te zien....@@@

    BeantwoordenVerwijderen