woensdag 1 november 2023

Gertjan Eldering, Hightide

 

Nog even op de muziek doorborduren.

En iets vertellen over  de  onderstaande compositie die Gertjan Eldering maakte naar aanleiding van het overlijden van onze vriendin  Ineke  en geliefde medebeoefenaar van ons Boehddistische pad. 

Als componist- pianist weet hij op een geweldige manier uitdrukking te geven aan dat wat Ineke voor mij was en  nog steeds voor mij betekent. Bij het beluisteren zag ik   haar als het ware voor me  in heel haar  doen en laten in   de beluisterde compositie en  de mizikale vertolking.  Zo mooi  en emotioneel vorm gegeven

Bij deze YouTube presentatie gebruikte hij een gedicht dat Ineke uitkoos van William Blake en  mijn   sschilderij 'twee vleugels'  dat in zijn bezit is en in  veel facetten symboliek in zich draagt.  

Twee vleugels




4 opmerkingen:

  1. Ah, het bleek muziek te zijn, ook erg mooi...een beetje hoopte ik op een schilderij...Je bericht is persoonlijk, maar tegelijk universeel! Dank je, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het schilderij staat helemaal in het begin. Voor het filmpje begint

      Verwijderen
  2. Dit is super persoonlijk. Jij hebt er beelden bij van je vriendin. Dan is de muziek waarschijnlijk bijzonder waardevol. Maar ik mis dat kompas. Toch kan ik de muziek wel waarderen. En zeker ook de manier waarop hij het al spelend verbeeldt. Het schilderij vindt ik mooi, wat mysterieus, ongrijpbaar. Je vriendin moet vele kanten hebben gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat laatste heb je goed geconcludeerd Plato.

    BeantwoordenVerwijderen