vrijdag 20 november 2020

Reactieformulier

 Ik heb nog een heel concept klaarliggen over boosheid maar of ik dat in dezelfde vorm ga publiceren weet ik nog niet. Ook op het vorige blogje kreeg ik enkele reacties binnen die me aan het denken hebben gezet.


Het is erg moeilijk om vanuit een Boeddhistisch perspectief  waar ik me al  een kleine dertig jaar mee bezig houd, als een amateurtje mijn ervaringen te beschrijven. Het is zonder professionele kennis van hoe ik moet schrijven om zo de basis principes  van mijn ervaringen over te brengen en hachelijke zaak. De ene keer lukt dat beter dan de andere keer maar er zitten altijd erg veel mitsen en maren aan de manier waarop ik het al schrijvend uit kan drukken. Altijd zouden er overal kanttekeningen bij geplaatst moeten worden. En dat is heel lastig .

Mijn ervaring met het Boeddhisme is dat het in motivatie en discipline van beoefeningen  heel duidelijk en strikt is maar alle leringen hebben altijd een onderbouwing die niet voor een gat gevangen zijn. Omdat er niets is dat op zichzelf bestaat. Dus ook altijd binnen een context geplaatstmoet worden. Er zit een logische opbouw in de leringen van de Lam Rim die gelvolgd moet worden om tot juiste resultaten te kunnen komen. en zodoende in onderlinge afhankelijkheid van elkaar een geheel en filosofie vormen.


Het is voor een onbekwaam iemand  als ik niet mogelijk om over mijn eigen schrijfsels die uit mijn persoonlijke ervaringen voortkomen in discussie te gaan. En daar is dit blogje ook niet voor bedoeld.  Wel is een reactie altijd mogelijk in het antwoordformulier in de zijbalk. Dus ik heb het formulier onder de blogjes weggehaald zodat ik ook eventueel persoonlijk kan antwoorden en de gegeven feed back in eeen ander blogje kan meenemen als dat van toepassing is. Altijd interessant dingen vauit verschillende perspectieven te bekijken ook al kan ik alleen maar schrijven vanuit mijn eigen ideeën en inzichten.

Als je hier toch blijft lezen, hartelijk dank voor de betrokkenheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten