donderdag 20 oktober 2022

Meer hoeft niet

 Ik las net een stuk bj Geri over de computer en hoe we daar nog net op het juiste moment mee groot zijn geworden. Want veel kennissen van mijn leeftijd hebben er heel wat meer moeite mee dan ik, En dat kan knap lastig zijn in deze tijd. 

Alles verandert nog wel steeds en er komen steeds weer nieuwe digitale dingen om de hoek klijken maar voorlopog kan ik er nog mee uit de voeten. Nog steeds heb ik de mogelijkheid om er iets nieuws bij op te pakken. En het belangrijkste is dat ik er plezier in heb.

Neem nou de mogelijkheden die er nu zijn om zoom cursussen te volgen. JHet is heerlijk. Ik wil 's avonds de deur niet meer uit en zo blijf ik toch contact houden met de mensen en dingen waar ik  me mee bezig wil houden. 

Gisteravond de tweede maandelijkse zoom gehad over Plato. Zo geweldig interessant We werken aan de hand van de commentaren op zijn werk door de Godsdienst filosoof Daniel van Egmond. En aan het eind van deze maand een speciale lezing daarover door Keesa Voorhoeve. 

En dan niet te vergeten de mogelijkheden om ook de Boeddhistische cursussen van Jewel Heart te blijven volgen. 

En nou denk je misschien dat is allemaal boekenwijsheid en inderdaad als je het niet tot op de botten eigen weet te maken is dat zo en word je er niet veel wijzer van in de zin van dat je leven er niet door zal veranderen of beter op zal worden. Maar mijn eigen ervring is dat je er naarmate je alle dingen in jezelf leert kennen en herkennen er wel degelijk een verbetring in levenshouding en inzicht mogelijk wordt. 


Maar goed feit is ook dat ik het heerlijk vind dat ik ondanks het slechte zien gebruik kan maken van te lezen op tablet door het heldere beeld en de vergrotingsmogelijkheden. De wereld mag dan op de kop staan door alle ellende die mensen elkaar aandoen heleaas daar kan ik weinig aan veranderen maar wel aan de manier waarop ik zelf met de wereld omga en er mijn eigen vrede in kan vinden zonder alle ellende weg te poetsen als onbelangrijk. Want juist omdat het zo belangrijk is en ik in rust kan blijven draag ik mijn steentje bij door er te zijn Zoals ik ben. 


Meer hoeft niet.


Ook in rust, kan zinvol zijn




1 opmerking:

  1. Boekenwijsheid is een mooie springplank om verder te gaan en daarin je eigen wijsheid te zoeken...

    BeantwoordenVerwijderen