maandag 10 april 2023

De schaffelaar

  Twee middagen na ellkaar gingen we naar Barneveld en ontdekte daar een prachtige plek om te wandelen en te fotograferen.  De schaffelaar, een groot landgoed van Gelders landschap en kasteel. 









Nou ja iok zou aan de gang kunnen blijven met fotootjes plaatsen want natuurlijk maakte ik opnamen van dierlijke gebeurtenissen en veel meer van de omgeving. . Een hele serie ooievaars, badderende kauwtjes, ganzen tussen bloempjes  enzovoort. Wat is de wereld toch mooi. Met een 600 mm telelens  maakte ik de foto van de ooievaars. Natuurlijk mislukt er dan heel veel omdat ik ook niet met een statief loop te sjouwen. Dat is me net een beetje te veel van het goede. Dus er worden er honderden  fotootjes weggegooid om het geluk te hebbe van een goed, En dan thuisgekomen alles uitzoeken en eventueel wat verbeteren. 


Het was heerlijk. Weer een plek om vaker naartoe te gaan. 

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooi gebied, ik kende De Schaffelaar niet. Toch eens gaan kijken als we in die buurt onze tenten weer eens opslaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kende dit gebied ook niet. Hoort dit park bij het kasteel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies weet ik het niet. Het gebied achter het kasteel is van Gelders landschap. Achter het kasteel is een horeca kinderboerderij enzo. Ik zag een schaapskooi en mensen met honden die ergens heengingen. Leek voor hondentraining . Verder achter het park met veel water, loop je het bos in.

      Verwijderen
  3. Heel vroeger kwam ik daar wel eens. Is die rode achtergrond prettig voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja voor mij een mooi hoog contrast. Voor jou dus niet interpreteer ik misschien fout andere kleten heb ik nog niet geprobeerd. Ik vind het leuk om met de lay out te spelen

    BeantwoordenVerwijderen