zondag 11 juni 2023

Darmtroubles

 Het zijn lastige tijden voor mijn darmen en daadrdoor ben ik beperkt. Het is pijnlijk en vermoeiend en niet te vergeten door het ouder worden komt er ook veel meer vermoeidheid om de hoek kijken.  Misschien kan ik er nu ook wat inder goed tegen dan de afgelopen tientalle jaren want zo lang heb ik dit al. Op een of andere manier komt er nu voor mijn gelvoel  geen eind aan de last die het veroorzaakt en ik zit dus niet echt goed in mijn vel. 

Toch zijn we vanmorgen even gaan fotograferen. Toen ik net in de auto zat had ik moeite om niet te zeggen; keer maar weer om want het gaat niet lukken. Maar ik heb het niet gedaan en gelukkig na een poosje zakte de pijn en de aandrang een beetje en hebben we toch nog een tijdje heerlijk in de tuin van Het Depot Wageningen rondgewandeld. En wat wel heerlijk is dat is die rollator want ik kan dan overal gaan zitten en dat geeft een stukje extra rust. 

Zoveel mogelijjk in de schaduw gebleven. Ik fotografeerde bijtjes bloemetjes en libelle en Fer wist zelfs een eekhoorntje te verschalken. 

Maar foei foei ik was toch blij ook weer thuis te zijn. En dan is het toch heerlijk  dat we ven geweest zijn. Dan kruip ik lekker in het hoekje op de bank en kan nog nagenieten door het selecteren van de opnamen en de verbeteringen die ik dan aanbreng. 

Er ligt nog ijsbergsla in de koelkast maar dat durf ik nu niet te eten. Gewone sla verdraag ik beter dan ijsbergsla als mijn darmen overhoop liggen. 


De viervlek libel



1 opmerking:

  1. Jij bent waarschijnlijk deskundige op het gebied van je eigen ongemak en pijn geworden. Fijn,dat je er toch even uit was,ook al is het warm

    BeantwoordenVerwijderen