vrijdag 9 juni 2023

Het leven is goed om geleefd te worden.

 Ik houd er niet zo van om te schrijven dat ik mij voor  neem een poosje te stoppen met deze openbare blogjes. Soms heb ik zin om e schrijven en soms helemaal niet.  En dat helemaal niet is nu een beetje aan de orde.

Zelf zit ik gelukkig nog wel redelijk goed in mijn vel maar rondom mij heen geurd er heel veel met lieve vrienden van mij en ik ,erk dat me dat niet onberoerd laat. Daardoor zou het zomaar kunnen dat ik af en toe wat langer hier wegblijf of dat mijn schrijven over mijn dagelijkse dingen wat zal veranderen omdat dat beter voelt. Er is niets veranderlijker dan een mens zei mijn moeder altijd. En naar mate ik ouder wordt komt mijn moeder regelmatig met uljke uitspraken voorbij. 😆

Vandaag is het in ieder geval echt zomer en het ziet ernaar uit dat die toestand het wel even vol zal houden. Mijn conditie is heel erg achteruit gegaan en de laatste keer dat we gingen fotograferen kwam ik hondsmoe en beroerd thuis. Als het nu hopelijk weer wat bijgekomen is kan ik misschien toch weer eens een ommetje fotografie doen.  Daar heb ik heel veel zin in. Even de zinnen verzetten. 

Gistermiddg als proef op de som  naar het wijk winkelcentrum geweest voor een leuke boodschap en gisteravond wel weer erg moe maar het had me toch goed gedaan. Ja die lastige buik van mij en slechte ogen gaan  steeds meer een rol spelen maar hopelijk verbetert het weer. 

Gelukkig denk ik vaak: het is toch geweldig dat ik zoveel mooie dingen in mijn leven mee heb gemaakt en dat het leven nog steeds zo goed voor mij is terwijl mijn ouders al verwachtte dat ik geen drie jaar zou worden toen ik op twee jarige leeftijd vlak na de oorlog aan  een nier werd geopereerd en die werd weggehaal. 

Het leven is het waard om geleefd te worden. 

Fijn weekend voor iedereen gewenst. 




3 opmerkingen:

  1. Ondanks dat ik nu in een moeilijke periode zit, hou ik van het leven. En van jou blogs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moeilijk he,als er zoveel om je heen gebeurt. Om dan belangstellend en meelevend te zijn en toch bij jezelf te blijven

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk blijf je toch vreugde plukken uit het dagelijks schrijven. Soms ben je het aan jezelf verplicht even wat minder naar anderen te kijken maar gewoon op te gaan in je eigen wereld. Niet altijd maar als je het nodig hebt zodat je wat energie overhoudt.

    BeantwoordenVerwijderen