vrijdag 16 juni 2023

Jong zijn

 Lijkt mijn buikpijn toch op zijn retour te zijn   en ziet het ernaar uit dat het wat rustiger wordt. Gelukkig toch gewoon de bekende oude kwaal. Nog even afwachten hoe het zich verder ontwikkelt. Het heeft deze keer wel lang geduurd.  Intussen is dit achterhaald en  ben ik blij met mijn afspraak bij de huisarts a.s. dinsdag want het schiet niet echt op. 

Heb je het een gehad dan kondigt het ander zich aan,. Het is merkwaardig hoe die dingen gaan. Nu spelen de spieren in mijn rug op en loop ik dus al een paar dagen moeilijk te doen.  Belpaalde bewegingen doen zeer. En ook dat is intussen niet verminderd maar verergerd. Helaas. 


Het is bijzonder om te ervaren hoe het lijf het leven beinvloed en hoe dat leven verandert naarmate ik ouder wordt. Rijden we in de auto voorbij aan een stel jongeren op de fiets in korte rokjes zomerkleren  vrolijk voorttrappend en kletsen met elkaar.  Ik kan me er zo in verpklaatsen, Want dat deed ik vroeger ook. Dat gevoel die vrijheid dat lijf wat alles deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was.  Heerlijk om te zien en die ervaring weer heel even te doorvoelen. 

En toch loop ik nu met alle beperkingen en  mijn fototoestel aan de singel om mijn schouder achter de rollator zoveel mogelijk in de schaduw om fotootjes te maken en datzelfde gevoel speelt nog steeds een rol. Genieten van alles wat mogelijk is.  O kee ik kom dan 'smorgens niet meer  meer fris en fruitig mijn bed uit maar in de loop van de dag komen alle mooie omstandigheden waar ik nu nog wel van kan genieten weer op me af een heerlijke kamer met al mijn bekende atriburen de dagelijkse beslommeringen die me bezigheden verschaffen  het uitzicht waar ik van geniet eeen wandelingetje, even wat boodschappen een ontmpeting leuke gesprekken in zoomsessies mijn hobby s even gitaarspelen. enzovoort enzovoport  en dat is k mooi. Er zijn altijd weer dingen om blij van te worden. Zelfs van het kijken naar jonge mensen en mijn gevoelens aan de herinneringen. 

Natuurlijk waren niet alle herinneringenmooi maar ik ben zo dankbaar dat ik de mogelijkheden heb gezocht en nheb kunnen zoeken en ook  aanfgereikt heb gekregen om ermee om te leren gaan. zodat ik  er een weg in gevonden heb en ze heb kunnen gebruiken om ze om te buigen tot iets waar ik lessen van heb kunnen leren. Niet dat ik af en toe net weer in diezelfde valkuil stap maar ik ben er door de erkenningn en herkenning er nu wat sneller uit. 


Kinderen in de insectentuin



Geen opmerkingen:

Een reactie posten