zondag 10 januari 2021

Verbindingen maken

 Alweer een tijd geleden bezocht ik de expositie van het werk van Rothko in Den Haag. 

In de stilte van zijn meditatie ruimte  kwam ik wel heel direct tot de ontdekking hoe alle dingen buiten mijzelf invloed hebben op mijn innerlijke wereld. Niet zo vreemd natuurlijk maar de ene keer word je wat meer op die feiten gedrukt dan de andere keer en komt het wat directer binnen. Dat zal voor iedereen onder bepaalde omstandigheden anders zijn maar duidelijk is het dan dat we in open verbinding staan en inderdaad ook hier weer in afhankelijkheid daarvan bestaan. Ook kunnen we daarin zelfs  een keus maken waar we ons wel en niet mee willen verbinden. Maar verbinding IS er.

Belangrijk voor mij is  dat de stabiliteit de aandacht en ontspanning niet alleen onder  bepaalde omstandigheden kan ontstaan want er door me er bewust van te worden is er  een  keuze mogelijkheid  en het  kan worden uitgebreid in het dag dagelijks leven. Een hele weg om te gaan.

Me niet door de automatische piloot overal in mee te laten nemen😊  en dan door opmerkzaamheid in het degelijks leven makkelijker met met rust en ruimte  in verbinding te komen.





1 opmerking:

  1. Verbindingen maken, daar gaat het om!
    Zowel binnen jezelf als buiten jezelf...

    BeantwoordenVerwijderen