maandag 23 januari 2023

Blaasontsteking

  Wat een opluchting.nDe heftige pijn is weg . Het wed steeds minder. Ik drink veel en maak steeds grotere plassen.  Als de drang met ieder klein plasje vermindert is de pijn ook minder.  Ik vraag me af of iedereen die een blaasontsteking krijgt in het begin ook zo vreselijk veel pijn heeft bij het plassen. Het trekt dan werkelijk door mijn hele lijf can mijn tenen tot mijn hoofdhuid. Dat soort pijn heb ik dan ook altijd wanneer mijnendeldarmw weer ontstoken is.  Gisteravond  nadat de pijn gezakt was schreef ik in mijn dagboek. 

  Fer is Chinees halen en ik lig op de bank en .\dacht dat ik wel even in slaap zou kunnen vallen maar nee. Ik lig klaar wakker. Een dekentje over mijn benen. Lekker warm, dikke trui en ik voel me zielsgelukkig. Als de pijn is verdwemen en ik realiseer me hoe goed we het hebben hoe zou ik dan niet gelukkig kunnen zijn. En dan ben ik nog eens extra gelukkig om dat ik de mogelijkheid in me heb om gelukkig te kunnen zijn met alle momenten en niet voortdurend in een negatieve cirkel om[aag getrokken word zoals ik dat ook wel eens van anderen hoor.  

Veel dingen lijken zo normaal maar dat zijn ze werkelijk niet. Als je de bijzonderheid van alle dingen kunt zien is dat op zich al geweldig. . Ik jeb bijna de hele namiddag gelezen in het boek van Han de Wit. Boeddhisme voor denkers. Heerlijk om me weer vanuit zijn invalshoek te verdiepen in de waarden van de boeddhistische levensfilosofe die hij dan ook weer belicht in samenhang met Westerse denkers en de loop van de geschiedenis in het filosofische denken. 

Heel in de verte hoor ik de trein over de rails achter de flat. Het is nauwelijks hoorbaar want het huis is goed geisoleerd. Ik pak het telefoontje en kijk  naar de tijd die erop staat 18.45 uur Ja klopt dat was de trein.; En zo komt Fer thuis en zullen we heerlijk eten met een fruitje toe. Dat is niet zo gewoon. Zogenaamde gewone dingen zijn allemaal bijzonder en ik ben zo gelukkig dat ik ervan kan genieten. Zelfs van een trein die precies op tijd voorbijrijdt. 


Ik heb vannacht goed geslapen maar ik ga niet schilderen. Ik doe het even rustig aan. Veel drinken en Blasecare in de hoop dat ik er zo vanaf kom zonder anti biotica te slikken. Er zit nog wel wat buikpijn maar dat is peanuts. 

Zo mooi is het park als er sneeuw ligt maar ja het wintert nog niet zo. 



7 opmerkingen:

  1. Fijn,dat je(en ik ook) dankbaar kunnen zijn en het goede kunnen zien. Had net een lang telefoongesprek(aanhoren) met een vriendin,die dat niet meer kan. Dan wordt het leven echt moeilijk en kunnen anderen weinig helpen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een blaasontsteking kan vreselijk pijn doen. Gelukkig al wat beter. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dacht altijd dat blaasontsteking een vrouwenkwaal was, maar nee hoor
    heb er al een paar achter de rug....het lukte niet te genezen zonder antibiotica....helaas
    Mijn dokter is er vlug mee, plasje inleveren en een uur daarna al een kuur in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig dat je aan de beterende hand bent. Je zegt het mooi: dat je jezelf ook gelukkig prijst omdat je het innerlijk vermogen hebt om gelukkig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die ene keer dat ik een blaasontsteking had herinner ik me als behoorlijk pijnlijk en plaste bloed. Ik was ook niet fit.
    Gelukkig sloeg de kuur snel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Te snel op de verzendknop gedrukt. Vorige week moesten we op schrijfcursus een tekst bedenken wat voor jou een gelukkig nieuwjaar betekent.
    Ik schreef 'dat ik net zo tevreden zal zijn als het afgelopen jaar.' Was blij dat ik dat kon zeggen. Gewoon blij zijn maar wat er is omdat je weet hoe anders het kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen