donderdag 30 mei 2024

Tussen de dozen.

 Het zijn heftige tijden voor dit oude mens. šŸ˜‡ Het lijkt erop dat ik steeds meer


Bij het opruimen kom ik oude dia s tegen van een vakntie op curaƧao


 in actie kom terwijl ik dacht dat ik op mijn lauweren kon rusten in mijn tachtigste levensjaar.

Maar nee dus want nu voel ik me nog fit genoeg om wat te ondernemen. We hebben toch echt besloten ons appartement te koop te  zetten en daaraanvolgend,  dat betekent als dat  eerste lukt, een nieuw appartement te kopen wat we op het oog hebben. Er is dus nog niets defenitief maar  de kans dat het doorgaat wordt wel steeds groter.


We zijn met allerlei voorbereidingen bezig want je wilt niet weten hoeveel activiteiten dit allemaal met zich meebrengt. Ik kom echt bijna niet aan bloggen to want alle werkzaamheden kosten nu natuurlijk veel meer tijd dan 20 jaar geleden toen we hier kwamen wonen.  Afspraken maken,  informatie inwinnen en dan nnu optuimen. Rigoureus  want niet alles kan mee als het doorgaat. Het moet nu ook,  voor het defenitief  is hier in huis veel leger worden in verband met   de foto's Dat is dus waar we ons nu mee bezig houden en wat er dan llemaal  tevoorschijn komt. ?

Bovenstaande dia s bijvoorbeeld

We hebben eenn nieuw appartement op het oog en ik weet nu precies wat er wel en niet mee kan en dat heeft betrekking oo de keuzes die we moeten maken.. De keus van wat wel en wat niet.  Nou dat vind ik soms last maar soms ben ik ook verbaasd over mezelf en het gemak waarmee ik dingen weg kan doen. Als je eenmaal begint dan worden die beslissingen steeds makkelijker. Ik merk toch en ben blij te ontdekken dat ik bijna negens aan versgebakken zit. Misschien ook dankzij de vele lessen en bewustwording processen waar ik me mee bezig houd. Maar misschien heb ik ook het geluk dat het van nature een beetje bij me hoort.

Deze week  en aankomende week staat in het teken van de showroom realiseren in   een huis dat vol hobby s en andere, voor ons plezierige activiteiten en spullen  staat en  ruimte scheppen. 

 Gelukkig mag er een en ander in de garage van de buren opgeslagen worden want stel dat het niet doorgaat dan kunnen we het zo weer naar boven halen. Dan staat de schildersezel zo weer in de kamer. Geweldig he.

Als ik even buiten beeld blijf dan weet je waar ik zit. 

Tussen de dozen.


Deze fotootjes kwam ik tegen bij het opschonen van de dia s  van een vakantie op curaƧao  in 1988. Daar was ik al eerder aan begonnen. En maakte fotootjes  van de geprojecteerde plaatjes die ik toen maakte


We hebben er zin inin

7 opmerkingen:

  1. Wat fijn, Elly, dat de verhuisplannen concrete vormen beginnen aan te nemen! Ja, als je eenmaal het besluit genomen hebt, is dingen wegdoen makkelijker, omdat je een doel hebt. Wat wil je meenemen naar de volgende woonplek?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bijna alles kan mee Judy maar vooral planten moet ik wegdoen er zijn geen vensterbanken en kleine oudheden waar geen plek voor is. Linnenkast en kleding opschonen. Maar het is kleiner toch kunnen we alle kasten plaatsen.

      Verwijderen
  2. Wat een uitdaging en wat straalt er enthousiasme van je schrijven. Succes!! Ik hoop dat reageren lukt want de WIFI-verbinding op de camping houdt niet over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die lauweren,dat duurt nog even tot je definitief wel/niet verhuisd bent.Sterkte met alle werk,dat jullie wacht

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte ermee groetje van N.G.Hugen

    BeantwoordenVerwijderen