donderdag 27 juli 2023

Wat is dat toch met die energie?


De ene keer kom ik mijn bed fris en fruitig uit en de andere dag met de tong op de schoenen. Ik heb geen idee hoe dat komt maar het is er gewoon. 

Vanmorgen zouden we boodschappen doen en dat is best een hele klus. Voor onszelf is dat niet zo moeilijk ik loop de winkel door en dan pakken wat we nodig hebben. Mijn lief haalt ook de boodschappen voor zijn moeder maar dat is different cook. Dat luistert heel nauwkeurig en gaat via een aanbiedingenblaadje. Een enorm gezoek naar het juiste artikel en waar het ligt. In de hoop dat het juiste wordt meegenomen. Ik bemoei me daar maar niet meer mee want dat is werkelijk niet mijn ding. Wel help ik hem af en toe met het zoeken alhoewel dan mijn ogen het vaak af laten weten omdat ik de beschrijvingen mniet meer kan lezen. 

Maar vanmorgen was het weer zover. Dood mpe en nauwelijks in staat de douche te drogen wat ik normaal wel altijd doe.  Ik heb dan veel meer tijd nodig om bij te komen. Het lijf wil gewoon niet. Dus ging Fer alleen.  Onze eigen boodschappen doen we later wel dat komt niet zo nauw. Er is altijd wel wat in huis. 

Vanmiddag naar een zieke vriendin. Dan ben ik wel weer een beetje bij bloed en is de energie wel weer terug. 

Toch vind ik het vreemd dat het lijf dan niet wil terwijl de lust om dingen te doen er wel degelijk is.  Je zou toch denken dat het een beetje meer synchroon zou moeten lopen maar dat is bij het ouder worden kennelijk niet het geval. Alhoewel ik toch wel merk dat het invloed heeft. Het lijkt alsof het enthousiasme van iets willen doen toch op een wat lager pitje komt te staan als het lijf aangeeft dat het moeilijk is.  

Op zich vind ik het een hele toer om goed met mezelf om te gaan en te luisteren naar mijn lijf en tegelijk te ervaren dat de lust om eroverheen te walsen er wel is maar soms ook niet en dat er dan weer anderen afhankelijk zijn van mijn beslissing om iets wel of niet te doen. Een goed afweging maken , ja dat vind ik lastg. 


Wat een verwennerij weer 

Ik kreeg een bos bloemen uit de tuin

van vriendinneke. 


 

11 opmerkingen:

  1. Hier ook wel eens vreemde energie-lekken. Ik probeer dan een mogelijke oorzaak te zoeken. Te veel/vet gegeten? Te laat achter de laptop gezeten(blauw licht).Ik heb wel een telefoon met snoer op de slaapkamer genomen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij werkt het zo: als ik een dag veel gedaan heb, krijg ik de reactie vaak niet de volgende dag, maar de dag daarop. Misschien bij jou ook?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou bij mij goed kunnen Judy. Ik zal er eens op letten. Want met de consequenties voor wat ik eet en mijn darmen sla ikoonk meestal een dag over.

      Verwijderen
  3. Ik snap er ook niks van, de ene dag fris en fruitig en de volgende niet vooruit te branden. Ik geef er, als dat uitkomt, maar een beetje aan toe. Morgen is er weer een dag. Groeten Ella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor ik heb er ook niet zoveel moeite mee eraan toe te geven zolang ik er anderen niet mee hoef te confronteren.

      Verwijderen
  4. Ik heb me laten vertellen dat naarmate je meer en meer afstemt op je omgeving, de natuur om je heen, de sfeer, dat je dan ontvankelijker wordt voor subtiele veranderingen in de atmosfeer. Iemand zei dat dat komt door hele hoge Schumann trillingen momenteel. Ik had laatst ook dagen dat ik niet vooruit te branden was.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Svhumann trillingen. Mooie van gehoord. Ik xal er eens naar googlen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken dit ook zo goed, Elly. Mijn lijf wil niet, maar mijn ideeën, mijn zin om dingen te doen, willen wel. En dan leren schipperen. Ouder worden, een boeiend proces, nooit eerder gedaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja, altijd een aanleiding zoeken is ook energie verspillen, soms weet je het gewoon niet. We vergeten wel eens dat ons lijf al een heel leven meegaat, al of niet met haperingen, dat mag je best wat rust gunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Herkenbare woorden over lijf en geest en de discrepantie daartussen. bij mij zijn het de pijnlijke spieren. Gelukkig wordt dat beter bij bewegen. De arts zegt dat ook: blijf bewegen, zolang je kunt. In mijn omgeving zijn er ook mensen die heel erg reageren op het weer. Lijkt me vreselijk. Die hebben aan juli en augustus een hele kluif.

    BeantwoordenVerwijderen