maandag 18 september 2023

Het balkon

 Ik zit op het balkon die we helemaal beglaasd hebben . Het is nu heerlijk om daar bezig te zijn zolang de zon nog niet naar binnen schijnt. 

Ik ben blij dat ik mijn verjaardag vandaag niet hoef te vieren. Na de Corona is dat allemaal op een laag pitje komen te staan en ik ben niet zo van de feestjes. Ik zie liever een paar mensen waar ik fijn mee samen kan zijn en een goede uitwisseling heb dan een huis vol weliswaar heel lieve familieleden maar geen tijd om werkelijk contact te maken. 

En nu mijn vriendin in het ziekenhuia ligt is mijn aandacht meer bij haar betrokken dan in een feest stemming. Wat niet wil zeggen dat ik nu niet geniet van mijn plek op de balkon waar ik heerlijk kan werken aan dat wat ik het liefste doe. 

Ik heb nu de mogelijkheid gevonden op mijn tablet mom meerdere foto's op één  pagina te zetten en uit te printen zodat ik de foto's kan gebruiken om te schilderen.  Door mijn virtuele beperking kan ik bepaalde dingen niet meer schilderen zoals ik dat zou willen en zoek ik steeds naar andere oplossingen om op een creatieve manier  daarmee om te gaan en toch een aardig resultaat te bereiken. Als ik daar dan mee bezig  ben dan geniet ik er enorm van. 

Hier schilder ik verder aan een uitgescheurd kunstwerk dat ik uit een boek haalde dat ik dubbel heb en  speciaal gebruik om te scheuren.


In bewerking  is dit natuurlijk nog niet klaar

Maar nu heb ik ook op de tablet een app gevonden en een rechtstreekse verbinding met de printer kunnen maken om de fotootjes die ik zelf maakte op dezelfde manier te gebruiken en daar wil ik dan ook verder mee expirementeren. 


Maar moe word ik er wel van want het probleem is dat ik het te goed heb.  Alle spullen lagen in de kamer en ik wilde lekker op de balkon zitten met mijn hele hebben en houwen.  Iedere keer miste ik weer een gereedschap. Was het niet de lijm dan was het wel een penseel of iets anders en dan komen ook nog appjes binnen van felicitaties die ik hoor piepen en wil bentwoorden. En dan moeten de apparaten weer opgeladen worden en Ik ben alleen al moe van het heen en weer rennen. 


Maar nu heb ik zo langzamerhand de hele handel voor elkaar op het balkon en is het te hopen dat de temperatuur hier zo  een poosje blijft. Want ook de uitlaat van de airco staat op het balkon en als het te warm wordt blaast hij met de ramen open ook nog eens de hete lucht uit de kamer en is het niet meer uit te harden op het balkon. Dan zit ik weer liever in de kamer.  En begint de hele verhuizing opnieuw

Allemaal luxe problemen.  Soms schaam ik de dood maar ook daar is niemand mee geholpen. 



8 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met je heerlijk stille verjaardag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd. En waarom zou jij je schamen? Geniet nou maar van je hobby, knap wat je nu weer hebt uitgedokterd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! Heel herkenbaar, dat verhuizen van schilderplek. Je zit daar wel heerlijk op het balkon. Voorlopig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd. Wat een heerlijke ruimte, je balkon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig worden we steeds jonger! Dus....van Harte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. van harte gefeliciteerd. wat een schitterende plek om te zitten en te schilderen en gewoon te kijken en te genieten van al het groen om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke plek heb je daar gecreeerd . Ik wens je veel sterkte met je vriendin. Mij helpt het altijd om erover te praten/schrijven ik hoop dat t bij jou ook t geval is. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen