vrijdag 20 oktober 2023

Alles hangt nog

Woensdag zijn we weer eens samen onze voortuin of zo je wilt onze achtertuin in gelopen. . Het was verbazingwekkend hoe weinig herfstkleuren er nog zijn.  Maar nog verbazingwekkender vind ik het van mijzelf hoe weinig gebruik ik maak van de voor de hand liggende mogelijkheid een ommetje te lopen. 
Als ik dat wel doe dan geniet ik er mateloos van. 




Langs het water stond zelfs nog een vlinderstruik in bloei. 




Het park is niet zo erg groot en we wandelden twee keer in een andere richting over de rondgaande paden. Vlak bij de uitgang staat een hulstboompje en die zit stikvol besjes.  Wat betekent dat.? Krijgen we een strenge winter? 


 Dat was dus allemaal woensdag maar nu krijg ik plots het gevoel dat het hard gaat want de lindebomen die hier aan de andere kant voor het raam staan zijn plotseling bruiner en doozichtig geworden. Dat viel me vanmorgen op. 



Allemaal heel oopmerkelijk want ik weet nog goed dat we half oktober  bij het huis in Elderveld waar we toen woondenwvolop bezig waren met blad opruimen maar nu hangen bijna alle blaadjes nog aan de bomen. 

2 opmerkingen:

  1. Bij de "herinneringen"van facebook is het verschil met andere jaren te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zo'n tuin in je omgeving. Hier bloeit de vlinderstruik ook nog steeds. Geknipt in juli omdat hij werkelijk te lang was. En zie daar....
    Een strenge winter... dat liever niet. Maar als het komt, dan komt het. We pakken ons wel dik in.

    BeantwoordenVerwijderen