zondag 26 november 2023

De tijd vliegt.

 Ja.

Ik ben erweer eens, Heel lang geen zin gehad om wat dan ook maar te schrijven en vannacht kreeg ik er weer zin in.  Het liefst was ik midden in de nacht opgestaan om eraan te beginnen want ik kon niet slapen en dacht dat het mijn zinnen zou verzetten.   Ik heb wel vaker dat ik niet kan slapen en blijf dan lekker liggen. Ik vind dat niet zo erg. Het is niet zo dat mijn gedachten maar rondtollen maar nu was dat wel zo. Misschien toch maar eeer wat steviger gaan  oefenen met mindfulness en meditatie. 

We hadden een verjaardag gehad en de gesprekken hielden me niet zo bezig maar er was een ding waar ik graag op een goede manier op had willen reageren en dat heb ik niet gedaan. Ik heb mijn mond dicht gehouden en daar had ik vannacht spijt van maar terwijl ik dat overdacht wist ik  dat het beter was en dat het goed was dat ik niet reageerde.  Het heeft me toch geraakt anders had ik er niet de halve nacht wakker van gelegen. Die verdomde politoek ook.  Hihihi. Ja dat is mou de problemen buiten mezelf plaatsen terwijl ik zelf mijn denken in een kringetje laat ronddraaien  en er geen grip op heb terwijl dat wel te leren is door consequent oefenen. Evenals kubstenaars en sportlui het ook zo moeten doen als ze er iets van willen opsteken. Werk aan de winkel dus. 

Weet je wat, dacht ik ik midden in de nacht, ik ga mijn dagelijkse meditatie oefening doen dan komen die kleine hersentjes wel weer tot rust.  En jawel hoor na een tijdje intensieve concentratie meditatie op de beoefeningen die ik zo goed ken,waren de gedachten over het gesprek verdwenen. Ik voelde me stukken beter maar was nog steeds klaarwakker  Toen wilde ik dus opstaan Toch heb ik ook dat  niet gedaan omdat ik toen heel senang en tevreden lekker lag en eindelijk, het moet een uur of zeven geweest zijn, ben ik in slaap gevallen. 

En nu is het tien uur geweest en gaan we ontbijten.

Zo ook dat zit erin.  Ik heb regelmatig op internet gezocht naar een heel licht koptelefoontje voor over de oren want ik verdraag die inear dopjes niet in mijn oren en die zware over de oren  zitten zo benauwd. En ja nu heb ik zoiets gevonden en ik hoop dat het wat confortabeler is.  

Ik kijk nu meestal TV op mijn tablet want ik ben tot de ontdekking gekomen dat ik daar van dichtbij beter op kan zien/ Ik scan  over een kleiner oppervlak en zie daardoor de details beter en herken dan ook beter de gezichten. Daarbij gebruik ik de koptelefoon omdat we regelmatig  niet samen dezelfde programma's kijken.  Ik gebruik hem ook bij het spelen op de elektrische gitaar.  En dan niet te vergeten de geleide meditaties en cursussen op Zoom. Ik ben heel benieuwd of het makkelijker gaat werken en ook voor het beluisteren van muziek die op mijn telefoontje staat zal het handig zijn. 

Dit jaar is verschrikkelijk snel voorbij gegaan. Het lijkt bij sommige dingen als de dag van gisteren en het jaar is alweer om. Ik ben toch maar weer met schilderen aan wat kerstkaartjes begonnen terwijl ik helemaal niet van plan ben kaarten te versturen.  Het adressen schrijven gaat niet meer.  Maar nu ben ik toch weer aan de gang gegaan om ook daar een oplossing voor te vinden.  Vroeger deed ik alles op de computer met programma's in Windows maar nu ik op tablet met Android werk ben ik nog steeds op zoek naar de mogelijkheden via de apps.  Ik kan geen makkelijk programma vinden voor het afdrukken van adressen op enveloppen. Wel allemaal dingen met toeters en bellen voor zakelijk gebnruik en dat is me te ingewikkeld.  Dus zoek ik zelf naar andere methoden en iedere keer is het weer een overwinningen als ik ergens een oplossing voor vind. 

Nu zijn mijn tablet en teklefoontje standaard verbonden met de printer en hoef ik niet meer te vragen of Fer wil printen. Vroeger was het andersom dan vroeg Fer mij of ik iets uit wilde draaien toen maakte ik ook nog hele lay outs voor het Magazine van Jewel Heart.  Ik vind het dus heel leuk om ook nu weer zelf de oplossingen te vinden en ik ben aardig op weg.  Ja, dat kwam vannacht ook nog even voorbij: hoe de enveloppen in de printer moeten zodat ik op de juiste plek de adressen krijg uitgedraaid als ik dat adres op A4 heb uitgetikt. En als het dan lukt ben ik blij. 

En zo hobbelen we maar verder en maken zelf het leven tot een feestje. 


Ja ze komen er weer aan alle kerst uitstallingen en ideeën. 




4 opmerkingen:

  1. Soms is het beter te zwijgen, hoe moeilijk dat ook is.
    Mooi schilderij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Regelmatig denk ik aan het zinnetje "wil je gelijk of geluk". Dus houd ik vaak mijn mond en luister alleen. Beseffend, dat ik de "complotdenker "ben.Je één na laatste zin onderschrijf ik helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan ook zo moeilijk mijn mond houden maar ik ben het wel aan het oefenen. Ik denk altijd waarom maar een ander zijn mening uiten en moet ik mijn mond houden? Soms is het werkelijk de moeite niet waard . Ik hoor zoveel onzin dat over van alles en nog wat. Ik kan er gewoon niet meer mee omgaan. Ik baal wel een beetje dat mijn man regelmatig heel anders tegen anderen dingen aankijkt. Zo kregen we vandaag woorden omdat ik nooit mijn telefoon mee wil nemen en vandaag raakte we elkaar kwijt , verkeerd begrepen en stond hij op andere parkeerplaats dan normaal . Ik stond 20 minuten in de regen te wachten en te zoeken, hij in zijn auto en later in de winkel waar ik dus al lang weg was. Stemmen en inenten is ook al zoiets. Hij doet graag wat de massa doet en ik het tegenovergestelde omdat ik zelf na wil denken. En ik HAAT mijn telefoon. die is leuk voor thuis om even te appen en filmpjes te krijgen van het kleinkind. Al ik met iemand ga lunchen zoals vandaag wil ik gewoon niet gestoord worden. liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toen ik begon met oefenen merkte ik dat ik op het puntje van mijn stoel ging zitten. Het was heel behulpzaam weer wat achterover te gaan zitten .
    Ja het moeilijkste is natuurlijke al die verschillen van mening en iedereen in de eigen waarden te latne maar ook de consequenties van het eigen gedrag te aanvaarden en te erkennen want alle keuzes hebben hun gevolgen.

    BeantwoordenVerwijderen