zaterdag 16 december 2023

Hoezo mild.?

 Nee mild kan ik het niet noemen. Een paar dagen koorts en toch anders ziek dan griep alhoewel het er op lijkt,

Liggend en uitrustend voel ik me nu alweer een hele Piet Maar even iets doen, dat is differend koek. 

Mijn armen wegen kilo s. Mijn benen zwabberen ik ben duizeliger dan ik altijd al was en nu is mijn smaak werkelijk helemaal verdwenen en ik voel me negentig. Iedere keer overal in mijn lijf pijntjes die gelukkig niet doorzetten.  Hoofdpijnscheuten. Oorpijnscheuten,   borst pijn, rugpijn. grote teen pijn😂

Maar laat je niet afschrikken. Natuurlijk daar zit niemand op te wachten.  Maar Als je het lijf een beetje kunt scheiden van de geest die blij is met alle lampies die ik gelukkig al voor het ziek zijn  in de serre en de boom heb gehangen die iedere avond als het donker wordt door al het glaswerk rondom honderdvoudig wordt weerspiegeld. Dan word ik daar heel blij van.. 

Fer was voor mij dus al ziek maar ook al eerder alweer op de been maar hij kampt ook nog met de naweeën. Maar zo lief hoe hij ondanks dat toch ook het nodige voor mij deed en nog meer ben ik blij samen te zijn.

Alleen nee toen ik naar mooie kerstmuziek wilde luisteren en er veel hopsajanneke voorbij kwam heb ik gauw de rust stabiliteit en stilte weer opgezocht en me verheugd en blij gevoeld met alles dat er wel is.  Mijn heerlijk warme bed en de mogelijkheid tot tevredenheidgevoel. (Want dat is werkelijk iets ok dankbaar voor te zijn)  Ik ontdekte ook de voorleesmogelijkheid van de eboek bibliotheek waar ik meditatie boeken in vond. 

Voor mij is dat toch de manier om beter te worden. Niet vechten maar' go with the flow' met alles wat er is vreugdevol mijn weg gaan.  In mijn achterhoofd houd ik altijd rekening met de mogelijkheid van niet beter worden en dat is niet fatalistisch  naar geeft me de moed om steeds weer te zien wat op dit moment goed is en waar ik goed mee kan leven. 

Ik schrijf dit allemaal hier  omdat het mijn eigenwijze  levensleerproces is.  En zo zal het hopelijk iedere dag zijn. Want niets is zeker.  Maar ik kan er wel aan werken  me er op deze manier bewust van te blijven. 





5 opmerkingen:

  1. Ik vond het ook niet mild. Anders dan griep. Maar ik hoop dat je snel opknapt, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ervan geschrokken dat jullie het krijgen terwijl je ingeënt bent. Ik hoorde het ook van een vriendin hoe het voelt. ik hoop ook dat je snel opknapt, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoor en lees wel meer dat corona er weer flink inhakt. Beterschap gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zorg goed voor jezelf en voor elkaar. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mild? Ik ben vorige maand bewusteloos naar het ziekenhuis gebracht, waar ze me, nadat ik was bijgebracht, vrolijk vertelden dat ik corona had. Alle vaccinaties konden dit kennelijk niet voorkomen. ! Nog steeds niet opgeknapt: hersenmist, moe. Maar wel iedere dag een beetje beter. Het is een gevaarlijk virus!

    BeantwoordenVerwijderen