maandag 5 februari 2024

Stilleven

 Langzamerhand is de stabiliteit weer  terug gekeerd en gaan de dagelijkse dingen weer hun gangetje.  Schoonmama heeft intussen een alarm alhoewel ze dat niet wilde, hebben we het wel doorgepakt. Ze is al te vaak gevallen en iedere keer loopt het met een sisser af maar de ellende van uren op de grond dpprbrengen is desastrus en dat wil je toch niet. 


Mijn oren doen het weer en daar ben ik zo blij mee. Wat voel je je geisloleerd als je niets kunt horen.  Ik vond het nog lastiger dn het     slechte zicht dat ik heb.  Maar ja daar ben ik aan gewend en daar vind ik steeds weer nieuwe manieren om toch te kunnen doen wat ik wil.  Met horen ging dat veel sneller en gelukkig is dat ook in de afgelopen week weer verdwenen. Zo fijn om alles weer te horen. 

Vanmorgen naar de KWA  wezen schilderen. Het was een fijne morgen en Annemarie had een opstelling gemaakt van vazen en atributen. Ik ben er vlak voor gaan zitten anders ontgaat me het meeste en nu had ik genoeg zicht om het te kunnen interpreteren.  Op details kan ik me nauwelijks richten en er is veel geduld  nodig om met het penseel het juiste focuspunt te vinden maar met geduld kom ik een heel eind.  De rest doe ik op gevoel, ervaring en durf. Met een idee dat er niets vernield kan worden want het mag worden wat het is. 

We zijn vrij om te schilderen wat we willen maar ik vind het fijn om de opdrachten mee te doen en het is een geweldige oefening om een stil leven van wat objecten te schilderen.  Vrij schilderen doe en deed ik thuis al genopeg en het is leuk om de opdrachten uit te voeren. en er dan ondanks de problemen met het zicht  toch een aardige compositie van te maken met een vrije interpretatie want exact naschilderen dat is me niet (meer) gegeven.  En eerlijk gezegs: daar ben ik nooit een ster in geweest.




9 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk,dat je weer ging schilderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je schoonmoeder een alarm heeft nu. Wat kunnen ze eigenwijs zijn he maar ik ben bang dat wij dat ook steeds meer worden hoe ouder wij worden. Dit soort dingen zijn altijd een stapje terug. Mijn schoonmoeder was heel slecht ter been maar gaf aan eens een keer te willen winkelen in haar geboorteplaats. Oke zei ik, dan vraag ik of we een rolstoel kunnen lenen. Nou daar wilde ze niets van weten. We zijn dan ook nooit gegaan. Toen schoonvadertje een rollator moest ook al drama. Zijn kinderen drongen aan, gaven het op en lieten het ding in de woonkamer staan. Nou binnen de kortste keren liet pa aan ieder die het wilde ziet hoe goed hij het kon. ;-) Wat fijn dat je weer een schilderij hebt gemaakt. en wat een mooie kleuren. Zelf ga ik zo naar het koor en voelde mij half uur geleden nog ziek maar nu gaat t alweer beter. Gebeurt steeds hoor. Veel liefs van mij en fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat irritant dat ik weer als anoniem sta. Ligt aan mijn computer hoor. Ben Hélène Pourquoi pas

      Verwijderen
    2. Ik vermoedde het al ivm het koor maar wist het niet zeker.

      Verwijderen
  3. Heb ook zo een alarm en dat gaf mij eigenlijk een veiliger gevoel omdat ik nu alleen bent. Dan is er snel iemand ook als het eens nodig zal wezen. Heb daar ook wel lang over moeten nadenken maar toch die knoop ook maar doorgehakt. En je schilderij is echt prachtig. Fijn als je daar je gevoel in kan liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor welk alarm hebben jullie gekozen? Wanneer ik er naar zoek zie ik zoveel aanbieders. Geen idee welke te kiezen. Wat fijn dat je weer kunt horen. En heerlijk schilderen......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klopt Geri. Er is heel veel op de markt met verschillende mogelijkheden. Ik heb me niet met de bestelling bemoeid maar ze hebben nu gekozen een rechtstreekse praat verbinding
    match to care watchtocare WTC 22 S.
    Met een dim cart.en 3 nummers inprogranneerbaar.

    Maar zoals ik al zei er is veel mogelijk. Een vriendin van mij heeft er een met GPS en kan dus ook als ze aan het scootmobielen is contact zoeken met een centrale.
    Het is allemaal afhankelijk van de wensen die er zijn.

    BeantwoordenVerwijderen