vrijdag 27 september 2024

Het 'debacle '

 Deze naand is zo goed als voorbij en ons appartement is nier verkocht. Er waren wel wat adspirant koopers die het uiteindelijk af lieten weten.

Natuurlijk het zou vast wel verkocht worden als we er wat meer tijd in zouden steken en geduldig zouden zijn. Maar daar ontbreekt het ons aan.  En dat heeft ook met mijn leeftijd te maken.

Zoveel tijd heb ik niet meer. De conditie wordt er met de tijd niet beter op. Nu zou ik zo n grote omschakeling en drukte  nog aandurven  want ik heb daar ook heel veel plezier in. Ik verheugde me erg op de woonplek die nu niet door gaat want we hebben besloten niet langer in het ongewisse te blijven en de knoop door te hakken. 

We blijven hier wonen.

Alle schilderspullen en veel persoonlijke dingen hebben we weer te voorschijn gehaald en de toonkamer is weer een woonkamer geworden waar ik alles kan doen wat ik wil En Fer voelt zich prima in de 2de kleine kamer met computer etc. .Dat voelt allemaal weer goed. 

Intussen wonen we hier al heel lang en zijn er wel dingen waar we vernieuwing in aan willen brengen. Daar gaan we op ons gemak naar kijken. 

Ik denk dat we nog wel een telefoontje van de makelaar zullen ktijgen. Maar hij moet van goede huizen komen om onze beslissing nog te veranderen. 

Aan de ene kant een teleurstelling dat het niet doorgaat omdat de plek in Wageningen vele voordelen had voor ons ook al zou  het duurder worden, aan de andere kant ook wel fijn om hier te blijven tussen lieve buren,  goede sociale omstandigheden, een een bekende en heel mooie groene en rustige omgeving. Alhoewel de Velperweg waar we een zijstraat van zijn wordt gerenoveerd en nog een eeuwigheid overhoop ligt. Maar uiteindelijk zal het er mooier op worden. 

Minder zijn de plannen voor de aanleunende wijk. Maar die realisatie overleef ik misschien niet eens en onze appartementenflat blijft buiten schot al zal het op de omgeving wel wat impact hebben.  Maar er zijn al veel plannen weer van tafel.

Dat alles is denk ik mede verantwoordelijk voor het 'debacle'.

Ik ben alweer heerlijk aan het schilderen geweest. Het hert dat wij kort nadat we de Hoge Veluwe opreden konden fliepsen vanuit de auto. Ze waren met z'n tweeën .  Het was echt heel bijzonder ze op die plek te spotten. 


Update

Zou het toch nog een staartje krijgen vraag ik me nu af. Wie weet?


2 opmerkingen:

  1. Wat een goed nieuws. Wat heerlijk, die druk van je schouders. Ik begrijp dat de andere omgeving ook voordelen had, maar nu, wat ik van jullie huis zie, het is er zo leuk en vertrouwd en bekend en al de voordelen die je noemt. Gefeliciteerd, Elly. Ben blij voor je. Lekker schilderen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi schilderij Elly en ook een mooie foto' van jou , leuk om te zien. mooie dame hoor. Wat fijn voor je dat de rust weer teruggekeerd is bij jullie. Ik wens jullie nog vele gelukkige jaren daar. liefs Hélène

    BeantwoordenVerwijderen