woensdag 20 maart 2024

Die oude vrouw achter de rollator

 Iedere keer weer word ik geconfronteerd met het ouder worden. Niet zo vreemd natuurlijk en gelukkig ervaar ik het niet als kommer en kwel. Er zijn ook zoveel voordelen aan het ouder worden. 

Vanmiddag stapten we in de auto om even een klein wandelingetje door de dierentuin te maken met onze fototoestellem. Dat kunnen we net zo vaak en net zo makkelijk even doen. Gewoo n aan tafel elkaarzeggen:  zullen we even...

En dan de spullen pakken en weg wezen.  In de auto overviel me een vakantie gevoel. Heerlijk is dat. We kunnen gewoon doen wat we willen ook al zijn er dingen die ook moeten zoals de zorg voor schoonmama en andere omstandigheden maar over het algemeen zijn we vrij om te gaan en te staan waar we willen envoor zover we dat natuurlijk kunnen want vanmiddag was het dus maar een klein rondje want we waren allebei al heel snel erg moe. Voorjaarsmoeheid denk ik en als de auto onderaan de heuvel staat is het een hele klim naar boven dus werd het een klein rondje. Maar niet zonder resultaat. Er staan weer veel mooie dingen op het 'rolletje' . Soms kom je veel leuke dingen tegen en soms bijna niks.  De meeste fotootjes zet ik dan op  Instagram en facebook. Hier schrijf ik dan wat meer. 

Ik stond een varaan te fotograferen toen twee kinderen bij me kwamen staan en ik met het fototoestel voor mijn gezicht ze vertelde dat ik stond te wachten tot hij zijn tongetje uit de bek stak. 



Bij de tijgers kwamen ze er weer aanlopen en zeiden

Daar is ze weer?




Wat ik nou zo leuk vind is het idee dat wanneer zij veel ouder zijn en misschien ook gaan fotograferen met hun kinderen in de dierentuin ze dan misschien nog eens aan mij n denken zo van:

Goh lang geleden weet je nog, die oude vrouw achter de rollator met haar fototoestel.
ghaghagha
Leuke gedachte he. 

Vanmorgen was ik bij een vriendin en zij had zo iets leuks. Bij het opruimen vond ze een handgeschreven lijstje dat ze maakte na haar verlovingsfeestje met de cadeautjes die ze had gekregen.  Zo ongeveer in 1962 ons verleden loopt zonder dat we daar bewust van waren een beetje synchroon. 


Wat waren de tijden anders. toen en zo n cadeaulijstje dat is toch uit de pre historie. 



4 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk,al die fotomodellen dichtbij.En dat lijstje een heerlijke herinnering aan tijden,die minder "vrij'waren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat jampotje van tante Riet had ik graag willen zien. Echt cadeaus voor die tijd.... stofdoekenmandje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk lijstje. Cinderella tafellaken, dat was wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nog een aanvulling: ze heeft er een mooi lijstje van gemaakt...met verlovigcadeau's

    BeantwoordenVerwijderen