woensdag 11 september 2024

Eigen verantwoordelijkheid

 Er bekroop me een troosteloos gevoel vanmorgen. De regen viel in stromen neer. En nu terwijl ik zit te tikken begint het zonnetje te schijnen. 

Zo wordt het me weer duidelijk hoe alles afhankelijk is van oorzaken en omstandigheden en dan de volgende stap is dat ik de mogelijkheid heb dat te herkennen en te ervaren naar ook dat het niet nidig is me daardoor mee te laten slepen en erin vast te gaan zitten.

Dat is het stukje waar ik zelf verantwoordelijk ben en waar ik kan oefenen door oplettendheid.  

Alles verandert doorlopend. Ook mijn gemoedstoestand




4 opmerkingen:

  1. Hoe dan ook, ik vind je schilderij erg mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eigen verantwoordelijkheid...het is voor mij een soort erfenis geworden.
    Heb veel aan je gehad, dank je Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkennen van b.v een triest gevoel is al het begin van het "verdampen".

    BeantwoordenVerwijderen