dinsdag 24 september 2024

Kamperen

 Regen tikt op de bakken van de rolluiken.  Jaren geleden hoorde ik hetzelfde geluid en ik waan mij met mijn ogwn dicht weertin de zomervakntie op de camping in  een tentje.  De regen tikt en de kinderen vermaken zich met regenjasjes aan buiten de tent waar ze vrij rond kunnen rennen of fietsen en spelen naar hartelust. 

Maar soms hield het niet op en bleef de regen dagenlang in stromen neerdalen.  We stonden er het hele seizoen  en ik was  overdag alleen met de kinderen tijdens de zomervakantie. Tot het me werkelijk de keel uithing en ik kinderen, hond, parkiet, kaviaar, wasgoed enzovoort bij elkaar greep en  enkele kilometeres verderop naar huis terugreed om alles te drogen en me weer een beetje mens te gaan voelen.  Wachten  tot het zonnetje weer ging schijnen en ik de weg naar het tentje met hebben en houden weer terugreed.  

Mijn ouders op bezoek



1 opmerking: