maandag 23 september 2024

Waar blijft die dappere dodo

 Intussen heb ik op de balkon/serre weer een heerlijk plekje gecreĆ«erd  om me uit te leven. Misschien was het vandaag wel de laatste dag want het wordt daar al snel te koud. 


Heel stiekum zit ik nu te hopen dat er op het laatste moment geen kopers meer komen want ik heb het hrlemaal gehad. Steeds weer kopers die zich op het laatste moment terug trekken.  Maar ...


Dit oudje joudt er gewoon de moed in en mocht er op de valreep toch een dappere dodo komen die ons toto verhuizen aanmaand dan doe ik echt wel mee. Maar intussen ben ik hier prima op mijn plek en hoeft het voor mij niet meer zo nodig. 

Vanmorgen geschilderd in het atelier op schaarsbergen en dat was weer fijn.  Daar doe ik steeds weer nieuwe ideeen op. Op canvas schilderen doe ik niet meer want het staan achter de ezel is niet meer zo lekker en ik heb geen plek meer voor schilderijen in de kelder. Dus gaat alles op papier van 10 x 10 tot 50 x 70. Dat werkt prima en is goed te stapelen. 

Die arme kinderen krijgen tzt heel wat voor de brandstapel. Wat ze mooi vonden hangt natuurlijk al bij hen thuis. Vroeger had ik de energie om ze tentoon te stellen maar dat is verleden tijd.  Ik houd het bu bij allerlei schetsmatige werken op papier.  Belangrijk is het plezier dat ik erin heb. En...

Daarvoor heb ik hier meer ruimte dan in dat kleinere appartement. 

Prima toch.





1 opmerking:

  1. Elly, het gaat me natuurlijk niets aan, maar eerlijk gezegd ben ik opgelucht dat je niet hoeft te verhuizen en dat je het zelf ook wel prima vindt zo. Gek toch hoe je zo kunt meeleven met iemand die je nog nooit in levende lijve hebt ontmoet. Geniet van je rust!

    BeantwoordenVerwijderen