dinsdag 4 juli 2023

Verdwalen in verhalen

 Moe ben ik ontzettend moe maar nu is dat heerlijk want ik heb enorm veel gelopen voor mijn doen. We hadden een afspraak om met de groep waar ik wekenlijks mee in Rozet Presikhaaf samenkom deze dinsdag te gebruiken voor een wandeling door het modekwarties in Klarendal. Wat heb ik daarvan genoten. Want de hommelseg en het oude Klarendal 

Nog van voor mijn herinnering het pand van

de Gruyter aan de Hommelseweg want toen

ik met mijn moeder aan het handje boodschappen

ging doen was hij al verhuisd naar de hoek 

aan de overkant

 


 daar liggen mijn herinneringen voor het oprapen. Ik heb zo enorm genoten. Op iedere hoek kwamen de verhalen naar boven en waarschijnlijk ga ik  ze spuien op mijn blog

verdwalen in verhalen https://langgeleden.wordpress.com/



Toen ik zelf later achter de kinderwagen liep haalde ik iedere morgen bij de bakker op de hoflaan  een halfje bruin voor 29 cent en liep dan verder naar de Klarendalseweg om boodschappen te halen Maar O O O wat is het allemaal veranderd. Op de hoek met de Klarendalseweg was de Coehoornkazerne en nu is op het hoekje ertegenover een cafe dat er geloof ik altijd al was maar nu is de stoep aan de overkant geannexeerd tot terras. 


En een kazerne is nergens meer te bespeuren,. 

Wat een geluk dat ik zo goed in mijn vel stak. Maar ik kwam wel met trillende beentjes thuis. Weliswaar heel rustig en kalm aan gelopen maar het was een heel eind vanaf de hommelsepoort .

En dan onderaan de Klarendalseweg het winkeltje met oosterse tapijten van mevrouw Magendans. Ja dat verhaal gaat binnen kort in ieder geval op verdwalen in verhalen. want hier in deze spontane uitbarsting   is de chronologie ver te zoeken


Op de klarendalsweg zijn nu veel winkeltjes en boetiekje en zowaar ik kocht nog wat. Een heerlijk lang vilten vest ook goed als jasje voor koele dagen. Een prachtig winkeltje waar we een komplete uitleg kregen over wat en waar die spullen vandaan kwamen. Ik begreep ook kleding die voor filmsessies genruikt waren en designontwerpen en ze hadden buiten heel aparte kleding van alles en nog wat. Heerlijjk om rond te wandelen en te snuffelen.  Dat heb ik in geen jaren meer gedaan en het was gewoon leuk. 

En verder gewoon nu lekker uitrusten en lekker bloempjes schilderen in de vkantie met waterverf. 

 






 



8 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Bart Jan en bedankt voor je bezoekje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je wandelt dan dubbel. In die straten en in je herinnering. Dat heb ik,als ik in den Briel ben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dat gebied ook zo leuk. Je verhaal maakt dat ik nu ook zin krijg er weer eens te gaan wandelen. Wat een leuke dag had jij.

    BeantwoordenVerwijderen