zondag 4 augustus 2024

Verbeter de wereld

 Gewoon een citaat diat ik zojuist  tegen kwam

Het lastigste dat er is denk ik.  Maar ook het enige wat gedaan kan worden als ik geen directe  invloed  kan yutoefenen op politici .


Ik wordt nog weleens boos op deze en gene. Jij ook?


The violence within ourselves ~ Ayya Khema

If we divide into two camps; even into violent and the nonviolent; and stand in one camp while attacking the other, the world will never have peace. We will always blame and condemn those we feel are responsible for wars and social injustice, without recognizing the degree of violence within ourselves. We must work on […



]

3 opmerkingen:

  1. Ik merk,dat ik met het ouder worden ,minder boos word. Maar ik blijf wel nieuwsgierig naar het waarom van gedrag van anderen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja gelukkig ervaar ik dat ook. Voor wat a deren betreft denk ik dat het et als bij mij werkt. Hoe meer ik me identificeer m et dat waar ik op aangevalen wordt des te eerder voel ik mijn boosheid als emotie naar boven schieten. Hoe meer ik me daardoor mee laat nemen en niet terug kan keren naar de rust in mijn diepe zelf , ja dan beheers je het niet meer en zit je midden in de emotie vaan boosheid. En denk ik dat ik die boosheid BEN. Terwijl het van voorbijgaande aard is zoals alles verschijnselen dat zijn
    En ik denk dat het zo op vele niveaus werkt en vaak escaleert.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben veel te vaak boos op van alles en nog wat. Maak mij zo een zorgen om de aarde. Verbeter de wereld om je heen hou ik mijzelf voor. Dat kan altijd. Maak je eigen wereld mooier. Kijk om naar mensen om mij heen of die wel een lief gebaar of hulp kunnen gebruiken, zet mij in voor de egels, de insecten in mijn tuin, zelf de slakken mogen hier een mooi leven. Maak altijd tijd voor mijn buurkinderen als ze een luisterend oor of ergens hulp bij nodig hebben. Ik wens je veel liefs en zorg goed voor jezelf want volgens mij vergeet jij dat nog weleens.

    BeantwoordenVerwijderen