maandag 2 september 2024

Een nieuw seizoen.

Het is weer september en alles begint weer.  Weer even wennen of misschien wel afwennen van de vakantie. Een periode waarin alle activiteiten die ik gewoonlijk heb zijn komen stil te liggen.  In ieder geval vanmorgen weer geschilderd bij de KWA.




Annemarie was er nog niet en Jos was de begeleidinde inval docent.  Ik heb hem al wel vaker gehad en vind hem heel fijn. Toch weer andere perspectieven weet hij aan te geven dan Annemarie en dat is weer eens iets anders.  

Steeds meer moeite heb ik met op tijd en op de maandagmorgen naar de KWA te gaan in verband met mijn darmen en het gevoel van algehele maleise die zoals gewoonlijk na een tijdje meestal vermindert en ook vaak helemaal over gaat. Maar dat weet ik nooit zeker van te voren. . Zolang mijn ogen het nog toelaten wil ik wel doorgaan met schilderen en die stok achter de deur van de werkgroep is wel fijn. Nu heb ik bedacht dat ik van de ochtend naar de middagles wil verhuizen waar Jos les geeft. Dus meteen maar gevraagd en nu moet ik even afwachten of er plek is en of er misschien een wachtlijst is.  


Aan de ene kant vind ik het jammer de ochtend te verlaten omdat ik daar zo langzamerhand ingeburgerd ben maar voor het lijf is het wat lekkerder om 's morgen kalm aan te doen en ach ik burger 's middags ook wel weer in.  Dus even afwachten.

 Maar het schilderen vanmorgen was in ieder geval weer leuk en ik krijg ook wel weer zin in de zoom cursussen die ik volg maar die beginnen pas na half se[ptember. En de vraag is of tegen die tijd ons huis verkocht zal zijn.  Afwachten afwachten afwachten. 

Gisteren liepen mmensen bij de flat naar boven te kijken en spraken Fer aan.  Ze zouden de makelaar bellen. . Spannend. 

Ik wil een plant verpotten maar nu brqacht ik gistermiddag een te kleine mee van Intratuin.  Dat schiet niet echt op.  Maar ja ik kan hem goed anders gebruiken.Toch hier of daar nog maar eens verder snuffelen want ik stel er zo mijn eisen aan. In deze pot staat hij wel mooi maar die pot is meer lucht met een dubbele witte  wand dan grond. 




De binnenruimnte begint te klein te worden en successievelijk vallen alle blaadjes af dus er moet toch iets gebeuren. En als we verhuizen kan ik niet zoveel planten meenemen maar deze wil ik wel graag meenemen. 

Vanmiddag in de hitte toch nog wat opgeruimd en naar de kringloop gebracht. De kelder ziet er nu ook wat overzichtelijk uit.  Heerlijk is het als er ruinte kont.


2 opmerkingen:

  1. Wat beinvloedt "als we gaan verhuizen"ongemerkt toch je leven en beslissingen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Izerina maar dat gaatniet allemaal onbewust aan me voorbij. In heel veel dingen die ik doe speelt het in de basis min of meer mee

      Verwijderen