maandag 15 juli 2024

Het leed is weer geleden

 Het is maar goed dat alles vergankelijk is alhoewel dat natuurlijk niet voor alles zo leuk lijkt maar voor een blaasontsteking is dat wel zo. 

Eindelijk heb ik vanmorgen de eerst pil kunnen slikken want vrijdag toen ik met veel pijn de dokter belde en het plasje was gecontroleerd zei de assistente dat de pillen voor half zes bij de apotheek zouden liggen. 

Foutje! Geen ppillen dus en de praktijk van de arts was na vijf uur gesloten. weekend met pijnaanvallen en veel drinken en granberyy's doorgesukkeld En vanmorgen zijn ze er dus die pillen en meestal verdwijnt de pijn na het innemen onmiddelijk.  Wat een opluchting.

Maar ook een hele toestand want schoonmama zou ook om tien uur uit het verpleeghuis mogen vertrekken en die moest dus even wachten ondat ook de pillen om tien uur gehaald moesten worden.  Wat zouden wij vrouwen toch moeten beginnen als er geen Ferry was die altijd overal klaarstaat.   Ik had mee willen gaan maar blijf voot de zekerheid maar thuis want hij zit niet te wachten om twee vrouwen te verzorgen. PFFF dat snap ik.

Dat was dus een moeizaam weekendje  maar nu schijnt ook het zonnetje weer en ik hoop dat ma zich een beetje kan redden. Schoonzus heeft al wat voorwerk en boodschappen gdaan en nu maar hopen dat ze zich kan redden met de hulp die ze normaal ook had. Ik vermoed dat er nu toch wat meer hulp zou moeten komen maar dat gaat tegenwoordig niet vanzelf. Het is mondjesmaat wat je toegewezenkrijgt als je zorg nodig hebt en oud bent. De meeste mensen willen niet naar een verpleeghuis al zou je er wat makkelijker in kunnen maat de indicaties daarvoor zijn zo hoog dat je er nauwelijks voor in aanmerking komt. Nee de zorg is hard achteruit gegaan. 


Een van de fotootjes op de Hoge Veluwe. De bijtjes hebben ook het boerenwormkruid weer gevonden. Het stond daar trouwens vol met sint janskruid  en de nodige insecten daarop zoals het metaalvlindertje





2 opmerkingen:

  1. Slordig om iemand een weekend met pijn te laten zitten. Gelukkig nu beter. Succes met hulp aanvragen. Misschien je man wat meer beperkingen "geven"in de aanvraag? Anders mag de mantelzorg het oplossen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geef Izerina gelijk. Fer is toch ook niet meer een van de jongsten. Ik zeg wel eens wie het pakt, heeft het. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niets moet doen, maar op deze leeftijd een tandje minder en wat meer zorg van buiten moet toch kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen