maandag 3 augustus 2020

Rechtvaardigheid plus liefde mededogen brengt wijsheid

Soms komen er mensen voorbij je blikveld die grote wijsheid uitstralen. Binnen de context  van dat waar ze voor staan zijn ze  boven hun persoonlijke mening uitgegroeid met een rechtvaardigheidsgevoel en liefde mededogen waar ik heel blij van kan worden. 

Je vind ze als je het wilt zien en er open voor staat in alle lagen van de bevolking. Ze verkondigen geen eigen mening maar weten duidelijk te verwoorden wat het is om te staan voor dat wat meer is dan een mening. Ze werken hard in de amusementswereld, in de politiek, op sociaal gebied, in de gezondheidszorg en  op vele andere platformen. Maar het meest in het oog springend komen ze naar voren als ze  in de media voor de camera verschijnen en dan  een grote integriteit uitstralen. 

Op de momenten dat ze die kracht en uitstraling hebben zijn ze aan hun eigen kleine persoonlijkheid ontstegen en is er plaats gemaakt voor datgene waar ze voor staan. Dat heeft niets meer te maken met het zelf maar met dat wat ze voor de ander zijn.

Wat ben ik blij dat er zulke mensen zijn. Daar mogen we een voorbeeld aan nemen. Persoonlijkheden die uitsteken boven het gemiddelde dat kissebist over welles nietes en zo is MIJN mening. Zo denk IK erover. Zulke integere mensen heeft de wereld nodig in deze tijden van individualisme, MIJN privacy  en ik heb er recht op. 






2 opmerkingen:

  1. Dat zinnetje: 'En ik heb er recht op'. Het lijkt mij dat steeds meer mensen vinden dat ze overal maar recht op hebben.

    BeantwoordenVerwijderen