zaterdag 4 maart 2023

Kort stukje

 Ik ben  van plan  kortere stukjes te schrijven maar zo af en toe wil ik toch mijn ei kwjt.  Mijn lief heeft al aangeboden zijn wakende oog eroverheen te laten gaan en dat zou toch al een en ander oplossen. 

Of het ook gaat functuoneren? We zullen het zien. Of ik hem daar ook steeds mee wil opzadelen, dat zal wel gezien kunnen worden want als er fouten in staan dan heeft hij het duidelijk niet in handen gehad. 

Het is toch weer  heel bijzonder hoe dingen in een mens werken. Alles bedenken we en zetten we vast in ons brein en daarop baseren we dan een mening en zeggen: zo is het. En dan vullen we iets in waardoor we het wel of niet doen.  Maar de werkelijkheid is niet wat onze hersentjes er van maken want iedereen heeft zijn of haar eigen gekleurde bril op. En dat tealiseren we ons meestal niet. 


Ik las laatst. 

Van theorieën  en overtuigingen hoeven we ons niet te bevrijden maar wel van het onomstotelijk en absolute geloof  dat we daaraan hechten. De dynamische werkelijkheid laat zich niet vangen in statische concepten. 

 En voor zover ik dat citaat op mijn eigen schrijverijen loslaat klopt dat helemaal. en ik denk dat je het bij alle ideeën die we overal over hebben kunt stellen. Ik merk dat ik dan wat makkelijker in mijn vel kom te zitten. Dan kan alles doorlopend mee veranderen met de voortdurend wisselende omstandigheden.

Zo dit is toch kort genoeg om over na te denken voor het weekend

We waren in de mangrovehal van Burgers Zoo. Het begint buiten toch al iets warmer te worden dan  afgelopen dinsdag. Toen was het knap koud. De fototoestellen waren nu ook sneller warm  nadat we ze onder het verwarmingsapparaat op temperatuur hadden gebracht waardoor ze nu niet zo bewasemden.

 Er vlogen enorm veel vlinders rond en het was weer echt een feestje. Hieronder een hele kluit blauwe morpho vlinders. 







 

3 opmerkingen:

  1. Fijn Elly. Wat stoort je bij het fouten maken? Ik denk,je lezers accepteren dat gewoon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ga ik over nadenken en misschien in een volgend blogje over schrihven. Dank voor de vraag Izerina

      Verwijderen
  2. Ik ben het helemaal eens met dat citaat. Dat onomstotelijk geloven (soms zelfs in dingen die aantoonbaar onjuist zijn) is iets verschrikkelijks, vooral als ze ook van anderen verlangen hetzelfde te geloven. Want we zijn nog steeds goed in kerstenen. Niet allemaal natuurlijk, maar er zijn er genoeg.

    Ik denk dat man dit niet gecorrigeerd heeft. Hij zou het woordje getealiseerd vast hebben veranderd. Maar ach......

    BeantwoordenVerwijderen