zondag 6 december 2020

In de vroege morgen

 Nee denk ik dan. Dit is het toch niet. Iedere keer weer probeer ik woorden te vinden op dit blog voor  'mijn eigen wijze' maar de mogelijkheid om dat werkelijk  te doen zodat ik daar tevreden over kan zijn, nee dat is het niet zoals ik het nu doe. 

Zo vaak lees ik in boeken, lesmateriaal van waar ik mee bezig ben en op andere blogjes precies datgene wat ik ook voel en dingen die ik zo in mijn leven of in de basis van mijn bestaan verwerkelijkt heb maar hoe dat dan op mijn eigen wijze tot uitdrukking te brengen? Ik denk dat het me niet lukt. Misschien moet ik weer eens een ander opening zien te vinden.

Ik zou bijvoorbeeld uitgebreider op een tekst of een citaat  in kunnen gaan en aan de hand daarvan mijn eigen ervaringen op kunnen schrijven.  Dat lijkt me een goed idee en of dat gaat lukken? 

Ik maak daar ook al wel gebruik van maar tot nog toe heb ik dat niet zo heel bewust op die manier gedaan en voelt het voor mij meer alsof het niet uit me zelf komt en dat klopt natuurlijk met citaten en teksten die je overneemt maar als ik het bewust gebruik als steunpunt voor mijn eigen ervaringen wordt dat natuurlijk anders. Sommige mensen kunnen dat gelukkig zo mooi en duidelijk verwoorden zodat het bijna iets van mezelf lijkt te zijn.  Zou ik door daarmee te werken  de sleutel kunnen vinden zodat ik wat meer tevreden zou kunnen zijn met wat ik opschrijf. ? 




Laat ik het maar eens gaan proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten