vrijdag 4 augustus 2023

Darmellende, Intermobiel en artikels.

 Er is geen dag voorspelbaar. De ene dag reiken de bomen tot in de hemel en de volgende dag zit ik weer op de wc met darmverkrampingen  en heb alle tijd nodig om bij te komen en bij tijd en wijle in slaap te vallen.  Gelukkig weet ik dat het allemaal incidenten zijn en dat het wel weer bijtrekt.

En hier zit ik dan weer achter de tablet weliswaar moe maar wel weer zin om wat te doen. Die vermoeidheid komt ook wel weer goed. 

Zo verloopt een week zo anders dan je verwacht. Wat is het  heerlijk om in ieder geval weer het gevoel te hebben iets te willen doen.  Er liggen verschillende artikels op me te wachten die ik graag wil lezen. 

Veroni die ik buiten de vakanties wekelijks ontmoet tijdens onze Boeddhistische contacten, geeft een blad uit: Intermonbiel. Het platform dat zij oprichtte voor mensen met een handycap onder het motto. Samen komen we eruit. Zo geweldig wat ze daar neerzet en de activiteiten die ze daarvoor ontplooid terwiil ze zelf zo enorm beperkt is en alleen maar met pijn op bed kan lifggen. Toch weet ze via internet allerlei activiteiten te ontwikkelen terwijl ze zo goed als onbeweeglijk is. . ik bewonder haar mateloos  en de artikelen die in het blad staan zijn de moeite waard om te lezen. Het ziet er ook prachtig  uit. Ze ( een heel team om haar heen dat werkzaam is met Emile haar man samen) hebben ook een mooie website. Ben je geingeresseerd>

https://www.intermobiel.com/

En zo kreeg ik ook een blad van de vriendin die er maandag was waar ook een en ander instaat dat ik graag wil lezen. Dus ik hoef me niet te vervelen deze regenachtige zomervakantie. 

Ik heb een mooie manier gevonden om makkelijk foto's te kunnen delen en heel veel foto's tegelijk nog wel. Er wordt automatisch een mooi album van gemaakt en je kunt het voor zover ik nu begrijp eindeloos aanvullen. Je kunt toestemming aan vrienden geven om de foto's te downloaden of andere foto;s erbijop te zetten of dat juist blokkeren en iedeen met de link kan kijken.  Er zijn veel mogelijkheden om je foto's of schilderwerk in albums op te slaan als backup op de hoge kwaliteit .  Ik ben er al druk mee aan het spelen geweest  en maakte o.a. een serie van een wandeling om Sacre Coeur. . Iedere foto is apart groot aan te klikken. 


Update. Foutje van mij. Moet zijn Sagrada FAMILIA

myalbum Sacre coeur


Verder ben ik aan een concept aan het werken over wat mij drijft vanuit een basis die ik al uit een ver verleden terug kan vinden als ik me er een beetje in verdiep. Waar komt dat vandaan. Was het er al of komt het uit de lucht vallen. Natuurlijk zijn er op die vragen geen eenduidige antwoorden te vinden maar het kan leuk zijn erover na te denken. En zo werkt dat dus bij mij.  Nu ik wat ouder ben geven dat soort overdenkingen wat meerduidelijkheid en  structuur aan mijn leven. 

Of ik het ga plaatsen... misschien wel. Ligt eraan wat eruit rolt. 

Fijn weekend. 




6 opmerkingen:

  1. Elly, je album Sacre Coeur geeft foto's van de Sagrada in Barcelona.
    Goed weekend met hopelijk weer meer rust in je lijf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Foei toch. Ik had de slaap nog niet uit. Bedankt Ferrara

      Verwijderen
  2. Vergeet ik te zeggen dat het een prachtige reportage is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je steeds meer verleden krijgt,zijn zulke overpeinzingen logisch. Er valt meer een lijn te ontdekken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hè, die darmen, wat vervelend. Ik heb ook gekeken naar je fotoalbum, ziet er prachtig uit! Maar ik denk dat mijn foto's niet zo ambitieus zijn en de meeste staan in kleiner formaat op mijn Bubbels blog, dat vind ik wel genoeg.
    Voor mijn gedachten en overpeinzingen heb ik een niet openbaar blog waar ik alles kwijt kan. Daar komen soms openbare blogjes uit voort. Maar ik vind het fijn om dingen die ik bedenk op te schrijven. Een soort dagboek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aanmelden op het Mobiel Magazine kan gratis via https://www.intermobiel.com/Nieuws/Aanmelden-Nieuwsbrief/ zo ontvang je als je je aanmeldt ook een link zodat je alle verschenen magazines van de afgelopen negentien jaren terug kunt lezen. Het is bedoeld voor mensen met een lichamelijke handicap of een chronische ziekte en hun omgeving maar het gaat over alles wat komt kijken bij het leven dus is het voor iedereen interessant. Een kijkje in de wereld van iemand met een handicap kan ook eens goed zijn om te relativeren en voor de beeldvorming. Het volgende magazine komt in december uit en dat wordt nummer 1 jaargang 20 zelfs!. In het juni nummer met als thema family and friends staat een artikel over mijn favoriet moment namelijk de boeddhistische zegening van mijn liefdesband met Emile door mijn leraar Gehlek Rimpoche waar Elly ook bij was en een foto van Elly van het altaar staat ook in dat magazine. Elly en ik gaar al sinds 2002 samen dus een lange tijd samen wandelen we het boeddhistische pad en ondersteunen elkaar op dat pad wat veel moois heeft gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen