woensdag 20 september 2023

Ik ben super gezond

 Ik ben super gezond.

Ik ben vanmorgen voor de suiker controle naar de suiker controle begeleidster geweest die alle bloedresultaten met me doornam.  Dat was een opsteker.  Dat geeft een dosis extra energie. 


Is toch grappig om te ervaren hoe dat werkt. Een soort blijdschap maakte zich van mij meester . Over het algemeen ben ik geen depressief type maar door de omstandigheden van de vriendin waar ik over schreef en wat me erg bezighoudt was dit toch wel even een boost tussen de bedroijven. door. 

Niemand weet hoelang het leven duurt en ik heb zelf altijd het idee als ik de 85 haal mag ik niet mopperen. Mijn moeder mag dan 98 geworden zijn maar dat is voor mij niet weggelegd en het is ook maar de vraag of ik zo oud zou willen worden.  Ik geloof het niet. Zolang ik me goed en gezond voel wil ik wel 200 worden maar tegen wil en dank doorleven hoeft voor mij niet. 

Wat ik dan ook zo interessant vind is hoe ik rondom mij zie en ook zelf ervaar  hoe we altijd weer de grens voor wat we aankunnen en willen  verschuiven. Kortom er is weinig van te voren  in te vullen zelfs niet over dat wat je wel of niet draagbaar vindt onder bepaalde omstandigheden. 

Pfff ik zit er weer middenin altijd maar  doordenken over mijn levenservaringen en rond  kijken hoe dat bij anderen werkt.. Vroeger zei ik vaak. Ik moet eerst alles op een rijtje zetten want toen had ik een burn out zoals dat tegenwoordig heet maar nu is het voor mij heel gewoon om overal over door te denken en dan vallen de stukjes als vnzelfgsprekend op hun plek en ga ik weer terug naar de rust en stilte  van mijn mijn eigen midden. Zo is het leven goed zoals het is. 

Is het nog te volgen als ik zo probeer mijn gedachten te verwoorden? 

Waar mijn chronische vermoeidheid dan vandaan komt?. Waarschijnlijk van mijn slechte darmen. Die schijnen heel veel invloed overal op te hebben. En dat vind ik niet zo vreemd. Lijfelijk ben ik dan ook niet zo aktief en als ik dat wel ben dan ben ik  heel gauw moe. Maar dat compenseer ik door erg veel activiteiten in huis met hobby s en digitaal niet te vergeten. Want de computer is zo langzamerhand mijn troetelkindje en geeft me alles op materieel gebied wat ik maar wensen kan.  Mijn contacten  mijn cursussen mijn hobby's mijn muziek mijn leesvoer.. Het  is onvoorstelbaar wat er digitaal allemaal mee kan.  En ik geniet ervan. 

Vanavond weer een zoom sessie met de theosofen en zullen we bespreken hoe nu verder omdat mijn vriendin die de kar trok dit dus  niet meer kan doen en evenals gisteravond met een Jewel Haert groepje izal het een bewogen avond worden.  Gisteravond was het heel goed om samen te zijn Ook allemaal via zoom.  Gezamenlijk praten en mediteren geeft toch een groot gevoel van saamhorigheid die in dit stadium een ondersteuning is voor iedereen die zich betrokken voelt.

Intussen ook nog een neef die in het ziekenhuis terecht is gekomen met een bacterie in zijn longen.. Gelukkig is er al een en ander opgelost met vocht afvoer en spoelingen  e.d. Ook dat is iets om me erg betrokken bij te voelen en dankbaar te zijn dat ik ook de mogelijkheid heb me daar betrokken bij te voelen omdat ik niet met mijn eigen sores bezig hoef te zijn. dus kan ik me richten op degene die het nu extra nodig hebben zoals er zovelen op de hele wereld zijn. De betrokkenheid met al degene die het moeilijk hebben geeft mij gek genoeg ook de mogelijkheid om te zien hoe goed ik het zelf heb en daardoor de ruimte heb me op anderen te richten . 


Van fotograferen is de laatste tijd niet zoveel gekomen want ook mijn lief stak niet zo goed in zijn vel maar daar komt ook alweer verbetering in. Dan komen we dus echt de deur bijna niet meer uit. Maar zoals je zag er is een prima plek hier in huis om alles te doen wat ons lief is en hij houd zich druk beezig met zijn eigen beslommeringen en muziek en vertelt me dan dat hij hard werkt. Ja ja en dat doet hij ook en staat altijd klaar om te helpen  ook voor zijn moeder van 94. En verder gheb ik voldoende foto materiaal verzameld om verder mee te spelen en zo kan ik nog honderden blogjes vullen met een of ander resultaat. Dus na deze bloed uitslag haal ik die 85 wel 🤪


Bij deze.  Een foto uit Wenen van nhet Hunderdwasserhaus van een paar jaar geleden. Van dit soort reizen zal wel niet meer zoveel en waarschijnlijk helemaal niets meer komen maar de fotootjes zijn er nog en ik geniet steeds weer als ik er doorheen blader en dan weer veel weggooi maar ook weer fotootjes verbeter. Een euke hobby want dat gaat nog allemaal goed met een helder digitaal vergrootbaar beeld. .





6 opmerkingen:

  1. Wat fijn,die goede waardes. Wat en hoeveel je ook doet,dat speelt mee op de achtergrond.Soms denk ik wel eens,dat accepteren de kwaliteit van je leven bepaalt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ook weer zoiets moois om over na te denken. Ha zeker.Ik ben het met je eens maar er zijn voor mij ook nog andere dingen die een rol spelen en dat zit denk ik in de relatie met medemens en in de mogelijkheden die er zijn te kunnen benutten en voor dat alles dankbaar zijn want het is niet allemaal zo vanzelfsprekend en zeker geen verdienste als er een goede kwaliteit van leven is
      En dan denk ik weer verder dat de valkuil kan zijn dat je het koppetje erbij neerlegt terwijl er nog reden genoeg is om er iets aan te veranderen 🤣.

      Verwijderen
  2. Fijn, dat goeie nieuws en een leuke foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed nieuws, dat je goed doet. 'Suikermiep' Dat had ik bij jou niet verwacht en je zal er vast niets mee bedoelen, maar naar haar toe is het geen aardige uitdrukking. Ik neem aan dat het hier een laborante, praktijkondersteuner of een diabetesverpleegkundige betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O jee. Sorry Ferrara. Vlieg ik weer eens uit de bocht met mijn af en toe wereldvreemde gevoel voor humor. Soms snap ik er echt niets van. Ik zal het veranderen. Want ik heb een super lieve suiker controle begeleidster en geen idee wat voor opleiding ze heeft gedaan. Maar ze doet het perfect en ze is nog aardig ook.

      Verwijderen
  4. Sorry is niet nodig hoor. Ik tikte mijn man vroeger in zijn werkzame leven een keer op de vingers toen hij het over een tikzus had. Hij bedoelde de typiste die zijn stukken keurig verzorgde, had er nooit bij nagedacht hoe onaardig dat klonk, hij heeft het ook nooit meer gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen