zaterdag 27 januari 2024

Aanpassen

 Krijg ik op de app een heerlijk plaatje binnen van mijn zoon en daar wordt ik dan helemaal blij van. 


Hij is dus onderweg en niet thuis dit weekend. 

Ik herinner me nog zijn eerste grote rit meer dan 40 jaar geleden. Dat was zo spannend. En nu is het dagelijkse kost. 

Allrs verandert doorlopend en ik realiseer me dat ik steeds beter zie hoe het werkt als je niet met de stroom mee kunt gaan en in de eigen vastgeroeste gewoonten en ideeën blijft hangen. 

Dan gaan veel gewoonten die vroeger behulpzaam waren tegen werken omdat het nirt meer haalbaar is.

Het is al lastig te herkennen laat staan aan te passen bij het ouder worden. 

Daar kun je je niet vroeg genoeg van bewust maken. Zodat je er hopelijk later meer profijt van kunt hebben. Want met het verstrijken der jaren wordt aanpassen vaak lastiger. 

2 opmerkingen:

  1. Helemaal waar. De KNO-arts zei het ook al toen ik een gehoorapparaat nog een poosje dacht uit te stellen. 'Uw gehoor wordt niet beter en u kunt nu nog leren met alle handige hulpmiddelen om te gaan.' De man had gelijk.
    Hetzelfde geldt voor de dame die we gevraagd hebben om enige raadgevingen omtrent ouder worden en eventuele aanpassingen. 'Zorg dat je digitaal bijblijft.' zei ze. Doen we, wij kunnen dat nog.

    BeantwoordenVerwijderen