zaterdag 27 januari 2024

Kraai

 Ik schreef gister een gedichtje en las nu dat het de week van de poëzie  was.

 Of dat zo is weet ik niet maar ik plaats het toch maar.



Kraai


In stilte voor mijn raam gezeten.

Keek hij naar binnen in mijn ogen

En even voelde ik bewogen

Dat ik niet anders was


Woorden rieiken niet 

Aan wat gebeurde 

In een monent 

Waar tweeheid eenheid was


Wat scheidt mij van het alomvattend

Leven dat er is

Het laat nij denken voert mij weer weg 

Van dat wat werkelijk was





1 opmerking:

  1. Prachtig gedicht zoals het leven van dier en mens soms te vergelijken is. Dat het de week van poezie is daar kijk ik niet zo na. Ik schrijf en post gewoon op mijn websites. Als je dieren gaat observeren dan kom je er ook achter dat we veel op hen lijken en andersom.

    BeantwoordenVerwijderen