donderdag 8 februari 2024

Ik schilder liever

 Dat was weerr even afzien. 

Ik werd vannacht wakker van de pijn. Mijn longen in mijn borstkast leken in brand te staan. En ik wist meteen zeker wat er aan de hand was. Er was in diepe slaap naagzuur naar boven gekomen daaraangekomen was het naar mijn longen doorgelopen. Normaal gebeurd dat niet maar oor verslapping onbewust in diepe slaap en ouderdom,gebeurde dat.

Later googlde ik en vond er een klein stukje over. 

Nou het was vreselijk pijnlijk en met hoesten heb ik het er min of meer uit gekregen. Gelukkig was het met een kwartiertje een stuk beter. De brand in mijn keel voel ik nog een beetje..

Ik vemoed dat het incidenteel is geweest maar als het weer gebeurd moet ik aan de bel trekken zei de arts.

Dus de afspraak die we voor vandaag maakten met een vriendin is afgezegd en ik he er een uitrustdagje van gemaakt.  Die afspraak hebben we al verzet.

Niet zoveel zin in eten en koken vandaag. Fer wilde ook welhalen maar dat zag ik ook niet zo zitten. Gewoon een  soepje met een krackertje en fruit. Dat was lekker. 

Gister zag ik Jeroen Pauw. Ik kijk tegenwoordig maar weinig tv. Maar ik werd nieuwsgierig naar het boek van Lisa Weeda, Aleksadra  en bestelde het in de eboekbieb. Ik ben er vandaag in begonnen en inderdaad ik vind het fascinerend.

Morgen komt de hulp en dat is leuk. We kunnen het zo goed samen vinden. Ik laat alles gewoon aan haar over. Zij is de baas en ik gehoorzaam. Ik heb toch geen kaas gegeten van de poets gebeurtenissen en help alleen maar als er ingepakt moet worden. En de helft van wat er echt miet gebeuren zie ik niet meer. Zo heerlijk alles aan haar over te kunnen laten en de knuf aan het eind als ze weer gaat is ook een kers op de taart. Ik hoop dat ze nog lang komt want zo jong is ze ook niet meer maar poetsen is haar lust en haar leven. 




7 opmerkingen:

  1. Wat naar,dat maagzuur. Het het is onafhankelijk van hoeveel en wat je at? Ik moet na eten en een kop thee niet te diep bukken b.v veters vastmaken Dat komt de maaginhoud ook naar boven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Herkenbaar izerina. Bij het voorover gaan heb ik dat ook.

      Verwijderen
  2. Lastig euvel, helemaal als het verkeerd loopt, dan heb je heel wat hoest en kuchen nodig om het kwijt te raken.
    Ik begrijp dat je contact had met je huisarts. Verstandig. Laat je hulp zich maar lekker uitleven op je huishouding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja Ferrara jij hebt het goed geïnterpreteerd. Ik kreeg reacties per mail en chat en merkte op dat het niet goed was begrepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig begreep je snel wat er aan de hand is. Wat een lief verhaal mbt je hulp. Deze mensen zijn goud waard.

    BeantwoordenVerwijderen