vrijdag 12 april 2024

001 Leven is bewustzijn

 Er lijkt niet zoveel te gebeuren. Ik hang onderuit gezakt in een stoel op de serre met mijn benen op de andere stoel en kijk uit het raam van waaruit de toppen van de bomen en de lucht zichtbaar is.



Het lijkt een verlaten nest daar rechts in de boom. Het beweegt zachtjes heen en weer in de wind. De takken eronder gaan wat steviger tekeer. De groene boomtoppen meer naar rechts lijkt een ritselende zee van groen waarin zich de elementalen genesteld hebben die bij elke schommeling van de wind het uit kkirren van pret.

Het lijkt of er niets hebrurd als ik hier zo stil zit en ademhaal maar dat is verlakkerij. Mijn denken vult in wat ik wil denken  maar dat  klopt niet met wat er is. Er  is volop leven overal en bewustzijn in en om mij heen. 

Leven is bewustzijn.

Bewustzijn is leven

Alles is bewustzijn

Hoor, de merel zingt zijn liedjes  de wind is even gaan liggen.  Wat is de wereld mooi ook al lijkt het soms saai door even  doelloos hangen en ademhalen. Languit in een stoel maar ik kan het ook zien als  genieten van het kijken . 

Leren ervaren dat ik niets anders nodig heb om echt bewust te zijn en voluit te kunnen leven  

3 opmerkingen:

  1. Aktief zijn is niet altijd nodig. Juist niets doen brengt je bij ZIJN

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genieten van het kijken, heerlijk toch. Soms heb je niet meer nodig.

    BeantwoordenVerwijderen