donderdag 4 juli 2024

Tot vandaag

 Niet te geloven. Nooit meer gevonden. Die ene foto.

Ik deed hartstochtelijk aan klassiek ballet en ging vanaf mijn 14 de jaar naar de toenmalige stedelijke muziekschool. Daarvoor ontbrak het aan financiƫle mogelijkheden en was ballet voor mij niet haalbaar. . In diezelfde tijd doen Annick van Steenbergen en Ton Wiggers, de latere oprichter van hIntrodans, de vak opleiding in het zelfde gebouw . De accomodatie telt zeggen en schrijven 1 danslokaal en boven 2 kkeedjamertjes inde weeverstraat. Onmogelijk elkaar niet te ontmoeten. Na hun eindexamen krijg ik ook van hen beiden nog dansles in de muziekschool.

Uiteindelijk ga ik met Annick mee als ze haar eigen balletschool begint en train bij haar tot ik bijna 40 ben.

Ik moet ongeveer of bijna dertig jaar geweest zijn als ik een super klein duetje mag dansen met een beroeps danser die zijn prinses zoekt op een oriƫntaalse markt in de stadsschouwburg tijdens een voorstelling op muziek van Grieg. En Laat daar nou een mooie foto van zijn gemaakt die ik nooit meer terug vond.


Tot vandaag.

Waar opruimen al niet goed voor is. 




3 opmerkingen:

  1. Soms staan we verbaasd wat we allemaal tegenkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie herinnering. Merk jij met ouder worden,dat je nog soepel bent door de jaren dansen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb altijd wel goed in mijn spieren gezeten maar merk juist nu met het ouder worden dat de spierkracht uit mijn benen verdwijnt. De lenigheid blijft wel.

      Verwijderen