dinsdag 28 april 2020

Paula

Paula is overleden. Ze werd niet ouder dan ik nu ben. 75 jaar.
Ik wist niet wat ik hoorde. We zijn beiden in het begin van de jaren 90 bij Jewel Heart begonnen met de Boeddhistische lessen die Ineke toen gaf.  Ik herinner me nog dat ze vertelde dat ze zich als een vogeltje gevangen voelde in een kooitje dat wist dat er meer mogelijk was. Ze stroomde net als ik door de hele Lam Rim. Ze deed net als ik vrijwilligerswerk voor de Sanga tot nu toe terwijl ik intussen stopte en was zeer betrokken. Later gaf ze zelf ook lessen aan groepen. De vier hartskwaliteiten.

Die avond zou ze weer cursus geven en haar boeken lagen al op tafel klaar om mee te nemen. Hanneke belde haar om te zeggen dat ze zich niet goed voelde en niet zou komen dus Paula zou het alleen doen. Om zes uur kwam de buurvrouw een kopje terugbrengen en toen was ze nog spring levend. Om acht uur verscheen ze niet op de zoom terwijl iedereen klaar zat. De Corona virus zorgt ervoor dat alle bijeenkomsten op dit moment digitaal worden gedaan via Zoom.

Ze zijn op onderzoek uitgegaan en vonden haar levenloos op de grond.
Het leven is een zeepbel

Wij doen onze gebeden en beoefeningen ook aan haar opdragen.

Wat is zekerheid. Zo wordt het weer duidelijk dat er totaal geen zekerheid is.