zaterdag 23 mei 2020

Puzzelstukjes en edelstenen

De puzzelstukjes van mijn leven vallen steeds meer op hun plek. Daarover zou ik willen schrijven maar dat is niet zo eenvoudig want de manier waarop ik de dingen ervaar zijn soms niet in woorden uit te drukken. Ze zijn ook niet altijd in chronologische volgorde te plaatsen en er zijn stukjes die af en toe vervangen moeten worden zodat de stralende werkelijkheid naar boven komt. Om hier over te schrijven is dus best lastig. Maar nu heb ik iets anders bedacht want ik heb al erg veel geschreven over mijn leven en ervaringen. Ik heb besloten op deze blog ook dingen te herplaatsen van wat ik al eerder schreef. Zo hoop ik toch wat duidelijkheid op te kunnen schrijven over mijn ervaringen en leven.

Vanmorgen werd ik wakker en plotseling schoot me een droom in de gedachten die ik al vaker had gedroomd. Niet dat ik dit vannacht gedroomd had maar de herinnering eraan was heel helder.
Ik had een glazen schaal met prachtige juwelen. Zulke mooie stenen in prachtige kleuren. Ik kan er geen beschrijving van geven want iedere beschrijving zou de schoonheid tekort doen. Ik weet ook niet hoe ik eraan kwam. Of ik ze had gevonden of gekregen. Wel wilde ik ze graag delen of in ieder geval aan andere mensen laten zien. Maar ik herinner me maar een persoon waar ik het mee probeerde te delen en eigenlijk lukte dat niet eens.

Nu ik het opschrijf wordt de droom veel concreter en proef ik waar het over ging. Het is zo lastig de dingen die voor mij persoonlijk zo bijzonder zijn te delen met anderen ook al zou ik dat nog zo graag willen. Er zijn geen woorden voor. Soms raak je eraan maar het is ook zo weer verdwenen terwijl je weet dat het er altijd is.


De vlierbes staat als een juweel te stralen voor ons raam.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten