vrijdag 6 november 2020

Waar ben je bang voor?

 Ik wil het zelf ook  ook nog even gaan bekijken. Lijkt me zeer interessant. 

Naarmate ik ouder wordt ben ik echt wel veel bezig met bewustwording over het einde. 

Misschien schrijf ik daar ook nog eens een blogje over zonder somberheid die ik bij zulke overdenkingen tot nog toe gelukkig njet ondervind. Eerst maar eens gaan kijken.


https://www.npostart.nl/waar-ben-je-bang-voor/05-11-2020/VPWON_1320350


Ik heb gekeken. En ik heb veel dingen herkend in mijzelf. Ik wil de andere uitzendingen ook graag bekijken. Maar angst is voor mij ook zeker wel een bekend fenomeen.


Ooit raakte ik in paniek toen ik vanaf een andere kant dan normaal naar huis toe wilde rijden en de omgeving niet meer herkende. Niet meer wist hoe ik thuis moest komen. Wel gebouwen zag die ik kende maar ze niet meer in de context kon plaatsen. De volkomen vervreemding van dat wat bekend zou moeten zijn.  Heet overviel me. 

Ik kan me voorstellen dat in een vervreemdende tijd als deze tijd  veel mensen in paniek kunnen raken. 

Gelukkig kon ik op een gegeven moment de paniek stoppen door terug te keren in diepe rust in mijn zelf door ademhalen. Naar het is een vreemd iets de paniek die zomaar toe kan slaan wanneer je uit je eigen middelpunt wordt geslagen door dat alles wat je denkt te zijn en wat je voor normaal houd, op de kop komt te staan.

1 opmerking:

  1. Ooit had ik het omgekeerde. Ik had nog niet de diagnose pericarditis en kon bij inspanning of bepaalde bewegingen ineens een onregelmatig race-hart hebben met bijna flauwvallen.. Heel vreemd ik "wist"dat het geen infarct was. Maar het was eng.Ademhalingsoefeningen brachten kalmte terug.

    BeantwoordenVerwijderen