zaterdag 29 oktober 2022

Volle Week.

 Dat was een druk weekje. Allemaal fijne dingen die energie kostte maar ook opleverde. Toch was ik gisteravond verschrikkelijk moe en nu vanmorgen merk ik dat de vermoeidheid nog wat nasuddert in mijn lijf. 

Maandagmorgen heb ik het schilderen overgeslagen want ik wilde erg graag gaan kijken naar het nieuwe huis van mijn jongste zoon en schoondochter. Ik geniet met hen mee en voel hoe  goed de plek is die ze hebben kunnen kiezen.  's middags kwam mijn nicht op bezoek. Altijd leuk. 

Dinsdagmorgen was ik met een paar vrienden in  het museum Arnhem. Dat wil zeggen we waren in eerste  instantie in de beeldentuin.


Een van de objecten sprak me erg aan 




 We wandelden er heerlijk rond. Mooi weer en uitzicht over de Rijn. En een kopje koffie in Pierres's Cafe voor we ons in het museum waagde.


Nou, dat was geen succes. We kwamen tot de conclusie dat het herfstvakantie was en verschrikkelijk druk. Zeker met de scootmobiel van Hanneke was er geen doorkomen aan en we besloten het een volgende keer als het rustiger was over te doen. 

Dus was ik vroeger thuis dan gepland en wilden we nog wat gaan fotograferen.  Het was niet de bedoeling maar we kwamen op de begraafplaats Moscowa terecht en ik ben altijd weer verwonderd over de rust en de schoonheid die door begraafplaatsen op mij overkomt. Ik heb er heel wat in de rondte lopen te klikken. 




Woesdagmiddag was ik bij Jewel Heart in Nijmegen. Tibettaans Boeddhistisch studie centrum.  Er zijn Tobettaanse monniken en een leraar, Chungtsang Rimpoche op bezoek voor het geven van lessen. En eer waren specifieke rituelen 



 Daar was ik al heel lang niet meer bij geweest. Cortona heeft eraan meegewerkt dat ik er niet zo vaak meer kom ook omdat ik heel veel nu via Zoom kan doen. En dat is heerlijk. Ik hoef er de deur niet meer voor uit. Zeker nu ik afhankelijk ben geworden en geen auto meer rijdt. Het was zo fijn er weer life te zijn. Weer oude bekenden te zien en demiddag bij te kunnen wonen. Ik voelde me er zo makkelijk weer thuis. Heel fijn. 


Donderdagmidag kwam Chungtsang Rinpoche met twee monniken en een vertaler van Tibettaans naar Engels, bij Veroni op bezoek.




 Zij ligt al bijna 30 jaar op bed en wij hebben hier in Arnhem  zo'n twintig jaar een een mini sangha met wisselende volgers en het was heel bijzonder en fijn dat ze bij haar op bezoek kwamen. Er werd veel uitgewisseld en het was heerlijk voor Veroni dat ze op deze manier toch  contacten kon leggen. 



En vrijdagmorgen wilde mijn hulp ramen zemen. Tja en daar word ik dan echt moe van😂. Huisheodelijk werk is niet mijn ding maar zij doet het zware werk en ik mag herinrichten. Toch zijn we gistermiddag ook nog een rondje dierentuin wezen wandelen en laat ik daar nou nog tegen een verlate libel aanlopen. Heel bijzonder eind oktober. 



Maar het leukste was weer die Walibi die nieuwsgierig steeds naar buiten komt kijken. 




Een volle week en ook volop genieten met het mooie weer. Alhoewel dat weer ook te denken geeft. 





7 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk,dat er weer "n het echt"contacten zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat mag je zeggen, een drukke week, maar zo te lezen veel plezier aan gehad. Hoe fijn is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag één en ander al op fb voorbijkomen. Die foto van de libelle is subliem!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke week had jij. Dat kunstwerk met die namen... het spreekt me aan, meteen al, toen ik de betekenis nog niet eens wist

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij mij kwam het pas binnen toen ik het las. Tja

    BeantwoordenVerwijderen