woensdag 28 december 2022

Nooit te oud om te leren

 Op de meest ongelegen ogenblikken schieten me onderwerpen te binnen om een blogje over te schrijven. Of tijdens een gesprek aan tafel komen er dingen naar boven die ik interessant vind en ik graag op blog zou willen zetten. Maar als ik dan een blog wil gaan schrijven zijn de ideeën verdwenen.  

Maar nu heb ik een mooi appje gedwnload . Google Keep. Met dank aan Vlasjes blog. Heel handig voor allerlei ideeën. Je kunt er mooie lijstjes in maken voor boodschappen bijvoorbeeld en er verschillende labels aan geven. Zo kan ik ook de gegevens die ik nodig heb voor de Zoomcursussen erin bijhouden. Ik word  steeds handiger met dit digitale gebeuren. Ik heb nu ook een lijstje gemaakt waarin ik als het ter sprake komt, snel blog ideeën kan plaatsen. En het handigste is dat ik ze op telefoontje en tablet kan gebruiken want de aantekeningen zijn gesynchroniseerd.  Ook kom ik regelmatig mooie citaten tegen waar ik wel over zou willen schrijven, 

Dus nu maar sparen om fijne onderwerpen te verzamelen waar ik over wil schrijven. 

En verder vind ik het altijd weer lastig om er achter te komen waarom ik op mijn toetsenbordje geen dubbele punt kan vinden voor boven de ë. Ik heb me wezenloos lopen te zoeken. Maar nu heb ik het gevonden via een omweg en het rouchscreen lukt het me om 'ideeën' te tikken. Zo zie je maar. Een mens is nooit te oud om te leren. 

  

Over lijstjes en citaten gesproken.  Ik vond een heel oud boek op google playbooks die je gratis kunt downloaden.  Zo leuk om daar te snuffelen in oude boeken over Mystici bojvoorbeeld want dat boeit me toch altijd weer omdat ik er nu heel anders insta als vroeger en heb geleerd de dingen anders te duiden en te zien dat het gaat over het spiegelen van mijzelf op de manier waarop ik zelf in het leven sta en het niet aan de orde is er wie of wat dan ook op te oordelen ook mezelf niet of er verplichtingen op te plakken.  Daar komt bij bij dat het altijd verder gaat dan het  idee dat er over een God is. Ons doen en denken is nooit toereikend want ook woorden zijn ontoereikend om het totale leven en ook nog verder dan dit leven  te bedenken.  Maar goed dan kom ik in een heel ander verhaal terecht en het gaat me nu even om dit boek.  Ik vond een boek van Thresa van Avila waar ik ook boeken over gelezen heb en ik vind haar leven heel boeiend en bijzonder. Nu vond ik iets met allerlei aanwijzingen die ze haar nonnen leerde om een 'heilig' leven te leiden  Ik copiëerde er iets uit. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten