zondag 15 januari 2023

Lastig


  Het kost me steeds meer moeite met de kleine lettertjes uit de voeten te kunnen. Dus heb ik de instellingen van de letters maar weer een stapje vergroot. Veel dingen zijn gelukkig instelbaar maar heel veel dingen ook niet. De kleine letterjes van gewone dingen zijn niet meer te lezen. Ook geschreven kaartjes en berichtjes zij niet meer uit te vogelen door de vertekeningen in mijn beeld en alles wat op de muziek apperatuur of afstandsbedieningen staat ook al is het soms digeitaal verlicht is te klein. Ik zoek me rot naar toetsen op de afstandsbediening en ben zo langzamerhand erg afhankelijk als ik iets anders aan wil zetten dan wat erop staat. 

 Vroeger bediende ik alles, sloot alles zelf aan en wist recies hoe ermee om te gaan maar dat wordt allemaal verleden tijd. Maar....




Ik ben zo blij dat ik op de tablet met vergrote mogelijkheden en heldere contrasten nog voldoende uit de voeten kan en dat mijn maatje als ik maar kik alweer klaarstaat om ne  te vertellen op welke knoppen ik moet drukken om de juiste source te krijgen zodat ik gewoon naar de radioa kan luisteren in plaats van naar een CD tje. 




6 opmerkingen:

  1. Wat zijn ogen toch een belangrijk zintuig. Ik hoop,dat je nog lang "omwegen"kunt bedenken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oef Elly het wordt steeds lastiger. Wat zal jij blij zijn met je maatje. Ik zie het ook bij mijn tante, ik stuur haar elke week per post een verhaaltje in hele grote letters, maar ze moet alles bijzetten om het te kunnen lezen. Zij is nooit begonnen aan de digitale wereld, dus die moeilijkheid hoeft ze niet te overwinnen. TV kan ze nog wel bedienen hoewel ik denk dat ze ook regelmatig de verkeerde knop bedient. Zonder partner was de opname in een verzorgingshuis voor haar de oplossing. Ze wordt als een prinses op de erwt in de watten gelegd. Ik snap het wel, want ze is zoooo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat naar, Elly. En wat fijn dat je maatje er is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weet er eigenlijk niks op te zeggen...behalve dat ik dit heel naar voor je vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Akelig lijkt me dat. Ik heb een beetje last van die variluxglazen maar niet heel erg. Er zijn ook van die dagen dan lees ik zonder bril nog prettiger dan met. Nadeel van diabetes. Je ogen zijn niet meer zo stabiel als vroeger. Nou ja, 't kon erger.

    BeantwoordenVerwijderen