dinsdag 21 februari 2023

Genoeg gezeurd.

Tot nog toe heb ik me op dit blogje niet zo met lijfelijke en gezondheidstoestanden van mij persoonlijk bezig gegouden. Ze waren er natuurlijk wel zoals het achteruitgaan van mijn ogen waar ik al wel eerder over schreef maar dat js toch echt iets anders dan het lijf dat niet meer zo wil als vroeger. 


Ook dat zijn de dagelijkse dingen waar ik een weg in moet leren vinden en soms is dat niet makkelijk. Zoals ik al meldde valt ook dat stukje levenswerkelijkheid niet buiten de weg die ik bewandel en is het gewoon zaak oplettend te zijn . Opmerken hoe ik ermee om wil gaan en me afvragen of dat wat ik wil ook de beste manier is want misschien zijn er wel andere of betere manieren om ermee te leven dan de ideeën die ik daar zelf over heb. Maar ook, welke consquentie mijn houding en doen en laten allemaal met zich meebrengt. Zoveel en goed mogelijk bewust leren leven, het hoort er allemaal bij. Vooral de weerstanden die bij veel dingen naar boven komen, die opmerken want ik heb gemerkt dat die voor mij geen enkele hulp zijn om met de feiten te leren omgaan. Misschien denken anderen daar heel anders over en stoppen zij veel energie in het overkomen van lijfelijke problemen in de hoop op verbetering en dwars door alle ongemakken heenwalsen.  


Ik ervaar pijnen en vermoeidheid als onoverkomelijk en vind het belangrijk er mee om te leren gaan zolang er geen medicatie of andere heilzame therapieën voor zijn. Ik voel me bij opmerkzaam leven goed bij en mijn ervaring is dat er dan ook weer dagen zijn dat ik beter in mijn energie zit.


Genoeg gezeurd.  Als ik er weer zin in heb komt er vanzelf weer een ander soor blogje. 


Blogger vertelt me dat ik te weinig geheugen heb voor een fotootje. Daar vbegrijp ik niets van. 

Voor zover ik weet heb ik nog meerdere  gigs over.  Nou dan maar zonder. 

Heel vreemd. Deze pakt hij wel.  De vorige foto werd geweigerd. 





3 opmerkingen:

  1. Dwars door alle ongemakken heen walsen, sinds ik niet meer werk geef ik sneller toe aan mijn ongemakken en dat bevalt me niet slecht, ik heb er baat bij om me dan een dagje aan te passen. En handelingen die slecht voor mijn lijf zijn doe ik zo weinig mogelijk of regel daar iets voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er komt steeds meer "kleiner genieten",maar juist omdat zoiets wel kan ,is het intenser.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel mooie foto trouwens.
    Het lijf is lastig, nemen wat kan ook al is dat een cliché natuurlijk. Slechte ogen moeilijk. Dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen