zaterdag 4 februari 2023

Wonderbaarlijk veelzijdig

 Wat een heerlijk weekend.  Na een gezamenlijke meditatieve morgen gingen ik na de lunch weer eens even naar buiten. Samen met mijn lief.  Al een paar maanden taalden we niet naar het fotograferen maar het laagstaande zonnetje lokte en de temperatuur is heerlijk. Met koude vingers is het fotograferen voor mij geen doen maar alles viel vanmiddag op zijn plek en dat was heerlijk. 

De gaspeldoorn begint weer te bloeien 

 


En zowaar er zat al een insect op



De dierentuin is meer het oord waar Fer graag mooie plaatjes maakt maar ook voor mij is  is er genoeg rondom te verschalken .

De juiste lichtval zodat het oog goed waarneembaar is. Soms lukt het soms niet 




Maar wat mij ook erg boeit zijn bijvoorbeeld de luchten.  Vanuit ons apartement heb ik daar nauwelijks zicht op. Maar daarvoor wonen we ook in een bijzonder groene omgeving. Ieder voordeel heb zijn nadeel zou Cruijf zeggen 



Als de blik weer wat ruimer wordt dan het nieuws dat het blikveld soms wel erg vernauwd door  alle verschrikkingen die mensen elkaar aan weten te doen dan komt er ook weer wat meer ruimte in de geest. 


Het is de kunst voor mij om alle emoties te ervaren me in te kunnen leven in alles wat er is maar me ook niet volkomen mee te laten slepen door te denken dat ik mijn emotie ben maar dat alles er iedere keer weer opnieuw mag zijn zoals het is. Steeds weer iets om me dagelijks bewust van te worden onder alle omnstandigheden die zich voordoen. Zowel overweldigende mooie omstandigheden als omstandigheden waarbij de tranen je in de ogen springen,. Ieder wolkje drijft altijd weer weg in de vergankelijkheid, 

Voor vandaag betekende dat: smorgens oefenen op een kussentje en 's middags de praktijk van alle dag. Het leven is wonderbaarlijk veelzijdig als ik ervoor open durf te staan. 

3 opmerkingen:

  1. Een ding is zeker. Als al dit moois zo goed en beeldend kunt weergeven, ben je op de goede weg. En vertrouwen op het positieve in de wereld is ook een goed ding. Net nog gemerkt. Ik dacht: links.... hoe werkt dat ook al weer. En zie, jouw link is al gewijzigd. Jippie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies die laatste zin zegt alles. Ervoor openstaan, lukt niet altijd, maar het leven van alle dag wordt er wel fijner van.

    BeantwoordenVerwijderen