woensdag 28 februari 2024

Wat nog wel kan.

 De blinde vlek in de focus van mijn oog wordt steeds groter.  Ik zie dat \savonds in het donker als ik mijn ogen dicht doe dan kan ik een grote witte vlek zien in de donkere omgeving en dat is dan het negatief van wat ik zie en die witte vlek wordt steeds groter. 

Overdag heb ik het niet zo in de gaten en merk ik alleen dat ik slecht zie.  Maar als ik focus is de focus precies  dat waar ik op ticht domweg verdwenen . Het lezen wordt steeds lastiger en het duurt voor ik de zin uitgespeldgespeld heb ook al lees ik koeieletters op tablet. Ik  mis  in zinnen woorden die ik zelf in de flow invul of bij het schilderen  kan ik het oog niet vinden dat ik wil schilderen dus details schilderen moet ik met een omweg door ernaast te focussen en dan zie ik vaag wat ik wil zien. .  En dat wordt steeds verder ernaast en heeft pok al schilder ik grof toch grote beperkingen. 

Maar ik kaan het niet laten en ga door zoalsng ik er zin en plezier in heb,. En dat plezier is er nog steeds.  Gelukkig.  Het  is alleen al heerlijk om aan de tafel te zitten . Het penseel vast te houden en met kll;euren te stoeien. 

Ik kocht een japans boekje waar allerlei verschillende kleurconbinaties in staan en die zijn zo inspirerende.


Eigenlijk hadden we vandaag naar het Singer museum in Laren willen gaan maar het schoot Fer in de rug.  De bekende kwaal dus loopt hij nu te hannesn door het huis en een eind autorijden is geen optie.  Zodoende heb ik vanmorgen lekker in mijn boekje zitten uitproberen wat nog wel kan. 

Kijk maar. 








4 opmerkingen:

  1. Als het gaat en je hebt er plezier aan, vooral niet stoppen. Sterkte voor je echtgenoot.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ferrara. En inderdaad dat ga ik zeker doen.

      Verwijderen
  2. Wat moeilijk,dat je "handicap"zo verweven is met je hobby.Ook al zie je je eigen resultaat niet goed meer,het plezier voelen is gelukkig een andere ervaring

    BeantwoordenVerwijderen